چهل و نهمین جلسه سینما روایت، با اکران مستند «ققنوس»، به آتش کشیده شدن مسجدی در بلژیک و ترور امام جمعه این مسجد را به نمایش می گذارد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، «ققنوس» به کارگردانی جمشید بیات ترک و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی از تولیدات مرکز مستند سازی حوزه هنری و با موضوع مقایسه اسلام تکفیری‌ و اسلام واقعی ساخته شده است و به ترور و شهادت یک روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بروکسل و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش می پردازد.

حجت الاسلام والسلمین شیخ عبدالله دحدوح در كشور بلژیك به دنیا آمد. وی كه مغربی الاصل بود تحت تأثیر معارف اهل بیت به مذهب تشیع گروید و به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت در سال 1359 برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد. وی پس از طی یك مرحله تحصیل و كسب نخستین مبانی و معارف اسلامی، جهت تبلیغ مسائل اسلامی به كشورش بلژیك بازگشت و در كنار فعالیتهای خود مدرك كارشناسی علوم طبیعی را نیز از دانشگاهای بلژیك دریافت كرد.

جلسه این هفته سینما روایت به اکران و بررسی این مستند اختصاص دارد.

چهل و نهمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه 21 تیرماه راس ساعت 17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس