رییس حوزه هنری استان خوزستان معتقد است اکران فیلم «رستاخیز» با دوبله عربی باعث می شود مردم عرب زبان این منطقه و همچنین مسافرانی از کشورهای عربی بتوانند از این فیلم بهره بیشتری ببرند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، علیرضا چرخابی رییس حوزه هنری استان خوزستان با تاکید بر بالا بودن ظرفیت اکران «رستاخیز» در این استان گفت: فیلم «رستاخیز» اثری تاریخی و مذهبی است که یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام را بازگو می کند و ما مطمئن هستیم که مسلمانان عرب زبان از مخاطبان اصلی آن خواهند بود.

وی ادامه داد: همجواری ایران با کشور عراق، تنوع قومیت و همچنین بالا بودن ظرفیت برای اکران فیلم «رستاخیز» با دوبله عربی در استان خوزستان، چشم انداز خوبی از میزان استقبال مخاطب برای این فیلم را تصویر می کند.

رییس حوزه هنری استان خوزستان متذکر شد: همچنین باید این نکته را مدنظر داشت که این منطقه دروازه ورود مردم عراق به ایران است و سالانه تعداد زیادی زائر عراقی به خوزستان می آیند و از این شهر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) می روند.

چرخابی تصریح کرد: اکران «رستاخیز» با دوبله عربی به نوعی احترام به مخاطب عرب زبان این منطقه است و می تواند پاسخگوی نیاز مردم عرب زبان باشد.

وی با اشاره به محدودیت برای نمایش این فیلم در استان خوزستان گفت: همه سالن های سینما در این استان مجهز به سیستم دیجیتال برای پخش فیلم نیستند و سالن های استاندارد در این استان محدود است اما باز هم در نظر داریم ظرفیت اکران این فیلم را بالا ببریم.
رییس حوزه هنری استان خوزستان تاکید کرد: تنها دو سالن سینما «بهمن» و«قدس» در این استان و هچنین سالن نمایش حوزه هنری مجهز به سیستم دیجیتال است و در شهرهای دیگر چون ماهشهر و دزفول و آبادان هم پیگیر هستیم شرایط اکران را به خوبی مهیا کنیم.
چرخابی با اشاره به ظرفیت اکران این فیلم در برخی از شهرهای عراق گفت: نکته دیگر اینکه می توان شرایطی ایجاد کرد تا «رستاخیز» در چند شهرعراق نیز اکران شود و خوشبختانه در این حوزه تجربه های خوبی داریم.

وی در پایان گفت: چندی پیش نمایشگاه پوستری با محوریت گروهک تروریستی «داعش» در استان برگزار کردیم وهمزمان این نمایشگاه را به دانشگاه جامع بابل درعراق بردیم که با استقبال مواجه شد و در همان زمان مسئولان دانشگاه بابل برای انجام فعالیت های فرهنگی در این شهر اعلام آمادگی کردند در نتیجه می توان از این ظرفیت بهره برد.

سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com  در دسترس علاقمندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    فیلمی که عاشورا رو تحریف کنه میخوام اکران نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس