وزیر دفاع آمریکا بار دیگر اظهارات پیشین درباره لزوم راستی‌آزمایی از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفته توافق هسته‌ای با ایران بایستی قابل راستی‌آزمایی باشد تا بتوان آن را بر پایه اعتماد استوار کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن»، کارتر که در پادگانی در کارولینای شمالی حضور داشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا آمریکا به دنبال توافق با ایران است گفت: «رئیس‌جمهور گفته تنها به دنبال دست‌‌یابی به توافق خوب است.»

وزیر دفاع آمریکا درباره ویژگی‌های «توافق خوب» گفت: «توافق خوب بایستی حاوی مفادی باشد. یکی از آنها این است که باید قابل راستی‌آزمایی باشد.»

کارتر اضافه کرد که با ایران نمی‌توان بر اساس «اعتماد» توافق کرد.

وزیر دفاع آمریکا با مقایسه مذاکرات هسته‌ای ایران با رایزنی‌های واشنگتن با شوروی سابق در خلال دوران جنگ سرد که مبتنی بر اعتماد به مسکو نبود گفت که در آن زمان دولت آمریکا در پی رسیدن به توافقی بر پایه اقداماتی از قبیل بازرسی از سایت‌ها و ماهواره‌های اطلاعاتی بود.

کارتر افزود: «اگر توافق، قابل راستی‌ازمایی نباشد آن را نخواهیم پذیرفت و این یکی از مواردی است که برای آن اهمیت حیاتی دارد.»

وزیر دفاع آمریکا گفت نمی‌داند که آیا ایرانی‌ها با مفاد مربوط به راستی‌آزمایی موافقت خواهند کرد یا خیر اما اگر آنها با آن موافقت نکنند، توافقی هم در کار نخواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    لیبی بهترین سند برای عدم اعتماد به امریکاییها است و بلای که سر لیبی امد را برای ایران برای بعد از راستی ازمایی تدارک دیده اند

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس