نیروهای ارتش سوریه سیطره خود را بر منطقه “نزل هیال”، مزرعه القادری و ثنیه الرجمه در حومه شهر تدمر در حومه شرقی حمص پس از متلاشی کردن آخرین پایگاه های تروریست های داعشی گسترش دادند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یک منبع نظامی سوری گفت آخرین پایگاه های تروریست های داعش در برخی مناطق حومه تدمر نابود شد و جنگنده های ارتش در حملات خود، تعداد زیادی از جنگ افزارها و خودروهای گروه تروریستی داعش به همراه سلاح و مهمات متعلق به این گروه را در مناطق مختلف حومه شرقی حمص منهدم کردند.

این منبع افزود پس از عملیات دقیق و گسترده نیروهای ارتش علیه گروه تروریستی داعش، مناطق نزل هیال، مزرعه القادری و ثنیه الرجمه در غرب شهر تدمر تحت سیطره کامل نیروهای ارتش قرار گرفت که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی نیز متواری شدند.

هلاکت 35 تروریست و انهدام ده ها خودرو مجهز به تیربار سنگین

منابع میدانی نیز اعلام کردند در این عملیات، دست کم 35 تروریست به هلاکت رسیدند و 90 تن دیگر زخمی شدند و مخفیگاه های سرکردگان داعش و ده ها خودرو مجهز به تیربار سنگین منهدم شد.

شهر باستانی و تاریخی تدمر از بیستم می گذشته در معرض حملات تروریستی هدفمند گروه داعش است که مرتکب جنایات هولناکی علیه مردم این شهر شد به طوری که دست کم 400 تن از شهروندان را در اقدامی وحشیانه و ضد انسانی به صورت دسته جمعی اعدام کرد و به تخریب آثار باستانی این شهر دست زد.

همچنین در حملات شدید نیروی هوایی ارتش به مخفیگاه ها و محورهای تحرکات و کمک رسانی به تروریست های داعشی در اطراف قصر الحیر و شهر تدمر، شمار زیادی از تکفیری ها به هلاکت رسیدند و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

روز گذشته نیز گروه تروریستی داعش متحمل تلفات سنگینی در تدمر شد. نیروهای ارتش سوریه، سه خودرو مجهز به تیربار سنگین تروریست ها را هم منهدم کردند.

در ریف حسکه

نیروهای ارتش همچنین با همکاری نیروهای امنیت داخلی و گروه های ملی به دستاورد جدیدی در نبرد با گروه تروریستی داعش در الحسکه دست یافتند و ‌محله اللیلیه را به طور کامل از لوث تروریست های نفوذی پاکسازی کردند.

یک منبع در الحسکه گفت عملیات بازپس گیری محله اللیلیه با دقت و حملات شدید به کانون های تروریست های داعش در این محله واقع در شرق انجام شد .ارتش سوریه شنبه گذشته هم موفق شده بود محله النشوه شرقی را از لوث داعش پاکسازی کند.

این موفقیت یک هفته پس از سیطره کامل نیروهای ارتش بر محله غویران غربی و شرقی در الحسکه و نابودی آخرین پایگاه تروریست های داعشی به دست آمده است.

این در حالی است که عملیات نیروهای ارتش با همکاری گروه های ملی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام محله هایی که تروریست ها در بیست و چهارم ماه گذشته به آن رخنه کرده بودند، همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش پیشتر با همکاری نیروی هوایی، مخفیگاه ها و تجهیزات تروریست های داعش را در الحسکه منهدم کرده بودند.

منبع نظامی گفت نیروی هوایی ارتش با حمله به مواضع و مخفیگاه های تروریست های داعشی در شهرک العریشه و شهر الشدادی در حومه جنوبی الحسکه، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش در اطراف محله های غویران و الفیلات در جنوب شهر الحسکه، پایگاه های تروریست های داعشی متلاشی شد.

نیروهای ارتش روز گذشته تلاش تروریست های داعش برای وارد کردن یک خودرو بمب گذاری شده به میدان برق را خنثی کرده و این خودرو را در اطراف زندان مرکزی در محله اللیلیه منهدم کردند.

در ریف درعا

در درعا هم عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست های جبهه النصره و گروه موسوم به حرکه المثنی الاسلامیه که هر دو گروه با رژیم اشغالگر اسرائیل مرتبط هستند، ادامه یافت.

یک منبع نظامی در این باره گفت نیروهای ارتش شب گذشته و بامداد امروز عملیات گسترده ای را علیه تروریست های تکفیری در پارک المخیم و جاده السد در درعاالبلد انجام دادند که اهداف مشخص شده در این عملیات محقق شد و شمار زیادی از تروریست ها کشته و یا زخمی و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

این منبع همچنین از مقابله نیروهای ارتش با گروه های تروریستی در برخی محله های درعا و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها خبر داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس