این منبع روس گفت: «پس از این واکنش قاطع ظریف، خانم موگرینی وارد بحث شده و ایران را تهدید به ترک مذاکرات می کند که وزیر خارجه ایران عقب ننشسته و با قاطعیت می گوید: هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید.»

فریاد قاطع ظریف در نشست وزرا: هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!
به گزارش مشرق، در جریان مذاکرات هسته ای اخیر و پس از ابراز برخی تهدیدات طرف مقابل و به ویژه آمریکایی ها در خصوص توان موشکی و هسته ای ایران، وزیر امور خارجه کشورمان پاسخ قاطعانه ای به آنها داده است.

یک منبع روسی نزدیک به مذاکرات هسته ای در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به وین ضمن بیان این مطلب افزود: «دوشنبه شب گذشته، مذاکرات فشرده و چالش برانگیزی میان ایران و اعضای ۱+۵ پای میز مذاکرات وجود داشته است. در این جلسه، تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا ضمن تهدید خواندن توان موشکی ایران برای ثبات خاورمیانه، با لحنی تهدید آمیز از ایران خواسته است تا به خواسته های دقیق واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی و توان موشکی خود تن دهد.»

وی در تشریح واکنش محمد جواد ظریف به این رویکرد و رفتار طرف آمریکایی ادامه داد: «وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید علنی طرف آمریکایی، با لحنی قاطعانه و فریادی بلند خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا تمام مشکلات موجود در منطقه را متاثر از رفتار آنها و حمایت مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست ها عنوان کرده و به آنها می گوید شما اساسا در موقعیت و جایگاهی قرار ندارید که برای توان موشکی کشور ما تعیین تکلیف کنید.»

این منبع مطلع روسی ادامه داد: «پس از این واکنش قاطع ظریف، خانم موگرینی وارد بحث شده و ایران را تهدید به ترک مذاکرات می کند که وزیر خارجه ایران عقب ننشسته و با قاطعیت خطاب به غربی ها می گوید: یادتان باشد هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید. »

وی در پایان گفت:  «این موضع گیری قاطعانه محمد جواد ظریف با استقبال سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مواجه شد و او در پی این جمله ظریف بلافاصله گفت: همچنین یک روس را»!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    جوووووووووووووووووووووونم ظریف خدا حفظتون کنه
  • بی سنگر27 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    ایوالله همه سرداران و امیران نیز بارها به تیم ظریف گفته اند که در برابر تهدید کوتاه نیایید و شما هم با همان زبان با آنها مذاکره کنید. لذاباید بدانید که کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی آنان با تسلیم و عقب نشینی یکی است و بقول معروف کلوخ انداز را پاداش سنگ است اما به شرطی که این حماقت را بکنند. امروز پس از سالها حماقت علیه ایران خودشان بهتر میدانند که ایران لقمه گلوگیری است که به خفه شدن آنها منجر میشود لذا از خوردن چنین لقمه گلوگیر و قلدرخفه کنی دوری می کنند. از برخورد قاطع ظریف هم خوشم آمد و او همواره باید بداند که تا حمایت رهبری از تیم او هست کل ملت و قوای نظامی هم پشت سر تیم سیاسی ایران هست. لذا هیچگاه نباید احساس خود کم بینی و خوف به دل راه دهد که تاریخ بخصوص در دهه های اخیر ثابت کرده که به حقیقت نمی توان و نباید با ایرانی با زبان زور و تهدید سخن گفت. علی یارتان
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    تو دولت قبل دیگه عادت کرده بودیم مسئولینمون جواب تهدید رو با تهدید بدن.حتی برن تو خاک دشمن و قدرتمون رو به رخش بکشن و بینی دشمن رو به خاک ذلت بمالن. ❗️اما الان بعد از دو سال تهدید و تحقیرمون توسط دشمن از یک شایعه که وزیر خارجه مون به اروپاییه گفته ما رو تهدید نکن! کلی داریم ذوق میکنیم و به هم تبریک میگیم.که چی؟ که یک بار هم به تهدید دشمن اعتراض کرده! فقط همین! گفته تهدید نکن! دو ساله هر روز داریم تهدید و تحقیر میشیم
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    جواب ملت ایران به امریکا ئیها در باره ی تهدید ویا زور این است که آنچنا مشتی بر دهانتان می کوبیم که صدای شکستن دندانها یتان را دوزخیان وجهنمیان خوب بشنوند . پس مراقب حرف زدنتان باشید ای یانکی های احمق(وحشی) آقای جان کری وآقای اوباما ودیگر سناتورهای کنگره ی امریکا بدانید ما ملت ایران مصمم وقوی پشت سر رهبرمان ایستادیم و به خدای آسمانها وزمین قسم دست از پا خطا کنید دومان وزندگی تان را نابود می کنیم .
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ای کاش تهدید میشدیم ولی با تحریم ها صدها میلیارد دلار ضرر وزیان نمی دیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس