کد خبر 438496
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹

همسر شهید بی خبر جلوی در آمد و بعد از سالها چشم انتظاری، گویی که متوجه شده باشد ماجرا از چه قرار است دست و پایش را گم کرد. مهمانان به او اعلام کردند به هوای تجدید خاطرات شهید آمده‌اند و از همسر او خواستند دختران وی نیز در این دیدار حضور داشته باشند.

گروه فرهنگی مشرق - برنامه «امشب»، در قالب مستند «هشت روایت»  شب گذشته دوشنبه ۱۵ تیر در قالب برنامه «امشب» به کارگردانی سیدعلی ضیاء روی آنتن شبکه یک سیما رفت. این مستند به رویداد بازگشت پیکر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس برمی‌گشت و محور آن تشخیص هویت یکی از این شهدا با نام محمد علی‌بمانی بود که سیدعلی ضیاء و تیم برنامه «امشب» نزد خانواده او رفته بودند و خبر بازگشت پیکر همسر و پدرشان را به آنها داده بودند.در نخستین روایت این مستند با نام «دل در گرو حضرت جانان داریم...» در حالی که نریشنی با صدای ضیاء به گوش می‌رسید تصاویری از قطار و گنبد حرم امام رضا (ع) پخش شد و سپس با نمایش تابلو «قزوین ۱۵ کیلومتر» روایت دوم با نام «راه را نشانمان دادند» آغاز شد.

شکوه بازگشت


یافتن نشانی منزل شهیدی که تازه از سفر برگشته
در ادامه ضیاء و حاج عباس كاظمی رييس سپاه شهر قزوين به جمعیت ایثارگران رفتند تا نشانی منزل شهیدی که به تازگی هویت او مشخص شده، پیدا کنند و بی خبر برای ثبت لحظاتی ناب به خانه او بروند.۱۲ تیر ۹۴ بود که تیم صداوسیما، بنیاد شهید و سپاه با حضور ضیاء، کاظمی، سرهنگ محرم علی والدی رييس سپاه شهرستان قزوين، رييس بنياد شهيد قزوين و تيم كميته تفحص شهادت به در منزل شهید علی بمانی رسیدند و روایت سوم «قزوین؛ درب منزل خانواده شهید...» آغاز شد.

شکوه بازگشت

اصرار برای حضور فرزندان شهید

دقایقی بعد بانو شیشه‌گر همسر شهید بی خبر جلوی در آمد و بعد از سالها چشم انتظاری، گویی که متوجه شده باشد ماجرا از چه قرار است دست و پایش را گم کرد. مهمانان به او اعلام کردند به هوای تجدید خاطرات شهید آمده‌اند و از همسر او خواستند دختران وی نیز در این دیدار حضور داشته باشند. در ادامه این بخش شیشه‌گر و دخترانش سمیه و ندا توضیحاتی درباره نحوه اعزام و شهادت و زندگی‌شان بعد از رفتن همسر و پدرشان ارائه کردند و گلایه‌هایی نیز داشتند که چرا کمتر کسی سراغی از آنها طی این سال‌ها گرفته است.

شکوه بازگشت

شیونی از سر دلتنگی و شوق

روایت چهارم این مستند با نام «سلام بر دست‌های بسته و پیکرهای ستم دیده شما...» زمانی شروع شد که پس از حرف‌های این خانواده، کاظمی سخنانش را آغاز کرد و صدای گریستن دختر بزرگ‌تر شهید که حدس می‌زد چه خبری انتظارشان را می‌کشد به گوش رسید.دوربین «هشت روایت» در این لحظه به ۲۶ خرداد و روز تشییع ۲۷۰ تن از شهدا رفت و پس از این بخش که با شعرخوانی صابر خراسانی همراه بود، روایت چهارم «بابا آمد...» با اعلام این خبر که شهید خانواده علی بمانی پیدا شده ادامه یافت و شیون خانواده از سر دلتنگی و شوق به پا خواست.ضیاء در این لحظه اعلام کرد یک ساعت و نیم دیگر دنبال این خانواده می‌آیند تا آنها را پس از ۳۲ سال چشم انتظاری به معراج شهدا نزد عزیزشان ببرند.

شکوه بازگشت

حرکت به سمت معراج شهدا برای دیدار با بابا

روایت پنجم «در راه تهران...» وقتی شکل گرفت که تصایری از این خانواده تا تهران به نمایش درآمد و آنها به روایت ششم؛ «معراج شهدا» رسیدند تا روایت هفتم یعنی «دیدار» پس از این همه سال انتظار به وقوع بپیوندد و دیگران هم به آنها تسلیت بگویند، هم تبریک...«هشت روایت» با گفتار متنی با صدای ضیاء و روایت هشتم در مشهدالرضا به پایان رسید. این مستند با تهیه‌کنندگی مشترک سیدعلی ضیاء و محمدرضا ماندگاران و کارگردانی ضیاء در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید شده است.

شکوه بازگشت



شکوه بازگشت


شکوه بازگشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس