کد خبر 438494
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

شب گذشته با حمله انتحاری یکی از عناصر جبهه النصره به کوی جمعیت الزهرا در غرب حلب، درگیری‌های شدید بار دیگر در این منطقه از سر گرفته شد.

به گزارش مشرق،‌ در حالی‌ که طی روز گذشته (دوشنبه) آرامشی نسبی پس از 48 ساعت درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه با اتاق عمیات «انصار الشریعه» متشکل از 13 گروه تروریستی تکفیری به فرماندهی جبهه النصره برقرار بود، شب گذشته این درگیری‌ها از سر گرفته شد.

درگیری‌های شب گذشته پس از آن آغاز شد که یکی از انتحاری‌های جبهه النصره قصد داشت، خودرو بمبگذاری شده‌ای را در نزدیکی یتیم خانه کوی «جمعیت الزهراء» در غرب حلب منفجر کند.

اما نیروهای ارتش سوریه با هدف گرفتن آن مانع انفجار این خودرو در نقطه مورد نظر شدند. پس از آن بود که منطقه جمعیت الزهراء شاهد حمله گسترده عناصر مسلح تکفیری به شکلی گسترده بود تا در پی آن درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای داوطلب دفاع مردمی با عناصر مسلح تروریستی اطراف ساختمان دایره اطلاعات هوایی ارتش در شمال غربی جمعیت الزهراء رخ دهد.

به دنبال آن درگیری‌ها به اطراف مسجد الرسول نیز کشیده شد، در حالی‌که نیروهای ارتش سوریه با کشف تونلی در نزدیکی یتیم خانه جمعیت الزهراء در محور دایره اطلاعات هوایی آن را بمبگذاری و منفجر کردند.

از جهت دیگر، شماری از عناصر مسلح به یکی از ساختمان‌های منطقه نفوذ کرده و در آن سنگر گرفتند. اما نیروهای ارتش سوریه با محاصره این ساختمان و حمله به آن تمام تروریست‌های موجود در آن را از پای درآوردند.

همچنین ارتش سوریه یک گروه از عناصر جبهه النصره را در کمینی که در نزدیکی میدان «المالیه» جمعیت الزهراء گذاشته بودند، از پای درآوردند.

شدت درگیری‌ها در جمعیت الزهراء به حدی بود که گروه‌های تروریستی شرکت کننده در حمله از دیگر گروه‌های مسلح درخواست کمک و اعزام نیرو داشتند.

در جریان درگیری‌های شب گذشته که همچنان نیز ادامه دارد، توپخانه ارتش سوریه یک انبار تجهیزات نظامی جبهه النصره را در شمال غربی جمعیت الزهراء منهدم کردند.

درگیری‌های شب گذشته ارتش سوریه با عناصر انصار الشریعه ده‌ها کشته و شمار زیادی زخمی از عناصر تروریستی برجای گذاشت که در میان کشته‌ها «ریاض عبید» فرمانده میدانی گروه تروریستی تکفیری «جنبش نور الدین زنکی» نیز به چشم می‌خورد.

دور جدید حملات گروه‌های مسلح از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه سوم می 2015 توسط 13 گروه تروریستی تکفیری که ائتلافی موسوم به «اتاق عملیات انصار الشریعه» را تشکیل داده بودند، آغاز شد.

کوی‌های الاشرفیه، الخالدیه، جمعیه الزهراء تا اللیرمون و از آنجا تا مرکز علمی محورهای درگیری در این مرحله به شمار می‌آمدند که توسط نفوذی‌های آموزش دیده چچنی و افغانستانی و تسلیحات نظامی که به آن مجهز شده بودند، مورد حمله قرار گرفتند.

این حملات چنان شدید و سنگین بودند که برای گرفتن شدت آنها ارتش سوریه لازم دید تا به صورت تاکتیکی از مرکز مطالعات علمی که بیشترین و سنگ‌ترین حملات روی آن صورت می‌گرفت، عقب نشینی کند.

به این ترتیب عناصر تروریستی که اغلب وابسته به جنبش نور الدین زنکی بودند، این مرکز را به تصرف خود درآوردند.

مرکز مطالعات علمی از اهمیت راهبردی بسیاری برخوردار است، چراکه دروازه غربی حلب و خط اول و اصلی دفاع از غرب این شهر شمرده می‌شود و با گذر از آن می‌توان وارد محله‌ها و کوی‌های غرب حلب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس