به گزارش مشرق، عليرضا حقي در گفتگو با مهر ضمن بيان اين مطلب گفت: ليگ امسال به لحاظ پخش شدن رکابزنان در تيم هاي مختلف از سطح فني و کيفي بالاتري برخوردار بود. تجهيزات تيم ها بهتر و رقابت بين آنها نزديک تر شده بود و همين مسئله رضايتمندي همه دوچرخه سواران را فراهم کرد.
وي افزود: با وجود اينکه هشت سال از برگزاري مسابقات ليگ دوچرخه سواري در ايران مي گذرد هر از چندگاهي اشکالاتي را در داوري ميبينيم اما در اين دو روز شرايط داوري و نظم رقابتها بهتر از سالهاي پيش بود.
رکابزن عضو تيم دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص وضعيت پيست آزادي، خاطرنشان کرد: پيست تهران با وجود بازسازي از همان ابتدا مشکل داشت و حتي من به خاطر گفتن مشکلات آن در آستانه محروميت چند ماهه هم قرار گرفتم.
وي در اين خصوص گفت: فاصله بين خطوط در پيست بتني قانوني دارد که متاسفانه اين قانون در بازسازي پيست تهران اجرا نشد و همين مسئله باعث شده تا به مرور سطح پيست خراب و بين خطوط فاصله ايجاد شود. هرچند اين مسئله فني در عملکرد کلي ما تاثيري ندارد اما تا حدي تعادل دوچرخه سوار را برهم زده و سرعت ما را کم ميکند.
حقي تصريح کرد: در گوانگجو تنها به همين دليل چهارم شدم. رکابزن بدون پيست تخصصي نميتواند کار کند. دوچرخه سواري به جايي رسيده که براي پيشرفت بيشتر بايد يک پيست تخصصي چوبي داشته باشد و بدون آن پيشرفت نخواهد کرد.
مرحله اول رقابتهاي دوچرخه سواري کورسي کشور از 10 ارديبهشت ماه به مدت سه روز در تهران برگزار شد. عليرضا حقي رکابزن ملي پوش کشورمان در ماده دور امتيازي برسکوي اول ايستاد.