پس از گذشت تقریبا یک ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشورمان نگاهی به عملکرد و نحوه یارگیری تیم‌‎هایی که توانستند جواز کسب حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند، خالی از لطف نیست تا ببینیم آیا می‌توان این بار به نمایندگان کشورمان در آسیا دل بست یا نه.

گروه ورزشی مشرق - فصل نقل و انتقالات لیگ برتر پانزدهم از روز 12 خردادماه یعنی یک روز پس از برگزاری فینال جام حذفی آغاز شده و روز 30 تیرماه به پایان می‌رسد.

طبق اعلام سازمان لیگ، هر باشگاه مثل فصل گذشته 18 بازیکن بزرگسال و 9 بازیکن زیر 23 سال و 8 بازیکن از تیم‌های پایه می‌تواند به خدمت بگیرد. در مورد بازیکن خارجی هم هر باشگاه می‌تواند 3 بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی جذب کند.

با توجه به حساسیتی که همیشه روی نمایندگان کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا وجود داشته امسال با گذشت حدود یک ماه از فصل نقل و انتقالات می‌بینیم 4 نماینده کشورمان عمکلرد نسبتا خوبی در جذب بازیکن از خود نشان داده اند.

چند سالی است تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نمی توانند به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند و همین موضوع باعث شد تا یکی از عوامل عدم موفقیت آنها که همین جذب بازیکن است را مورد بررسی قرار دهیم.

امسال تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان خواهند بود و حضور نفت در این جمع در حالیست که شاگردان منصوریان 2 دیدار سخت نیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الاهلی امارات از سری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (2014-2015) نیز پیش رو دارند.

متاسفانه در این چند سال در اغلب اوقات شاهد این موضوع بوده‌ایم که تیم‌های ایرانی پس از کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا نه تنها نتوانسته‌اند با جذب بازیکنان کارآمد تیمشان را تقویت کنند که حتی بازیکنان خوب خود را نیز از دست داده اند و این یعنی شکست مقابل تیم‌های متمول عربی.

نفت تهران:

نفت تهران با شروع فصل نقل و انتقالات اصلا شرایط خوبی نداشت چراکه ابتدا چند روزی حتی سرمربی موفق خود را نیز روی نیمکت استقلال و از دست رفته می‌دید.

نفتی‌ها تا در فصل نقل و انتقالات به خودشان بیایند بازیکنانی چون حسین ابراهیمی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، محمدامین حاج محمدی، غلامرضا رضایی و پادوانی را از دست دادند.

در این بین محمد امین حاج محمدی و پادوانی مهره‌هایی در خط دفاعی نفت محسوب می‌شدند که منصوریان با آنها تا حدودی خیالش در یک سوم دفاعی راحت بود اما حالا یکی در تور استقلال است و دیگری با سپاهان بست.

کامیابی نیا نیز به پرسپولیس پیوست تا نفت مهره تاثیرگذار دیگری را این بار در خط میانی از دست بدهد. غلامرضا رضایی هم دیگر مهره‌ای بود که زردپوشان پایتخت از دست دادند، مهاجمی که شاید زیاد برای نفت گلزنی نکرد اما انصافا آنقدر دونده و پرتلاش ظاهر شد که سهم بسزایی در موفقیت‌های این تیم داشت. رضایی فصل بعد در تیم سایپا توپ خواهد زد.

فرصتی که نمایندگان ایران به راحتی از دست می‌دهند/ هر سال ضعیف‌تر از پارسال!بازهم در حسرت قهرمانی می‌مانیم؟

اما در بین بازیکنانی که منصوریان توانست جذب کند مهره‌ای به چشم می‌خورد که شاید نتواند مثل پادوانی گلزنی کند اما در انجام وظایف دفاعی قطعا جایگزین خوبی برای مهره خارجی از دست رفته نفت در خط دفاع خواهد بود. آنها در این پست کارلوس سانتوس برزیلی را از ذوب آهن گرفتند تا کمی خیال این تیم در خط دفاع راحت تر شود. همچنین پس از قطعی شدن حضور حاج محمدی در استقلال نیز منصوریان به سراغ محمد دانشگر رفت. مدافعی که 6 ماه است به دلیل شکستگی کف پا نتوانسته بازی کند اما منصوریان امیدوار است با احیای او کمربند دفاعی خود را محکم کند. همچنین این روزها بحث حضور سیدجلال در این تیم نیز وجود دارد.

بازیکن جنجالی پرسپولیس دیگر بازیکنی است که نفتی‌ها جذب کردند و قطعا خود منصوریان هم به این نکته واقف است که این بازیکن هم می‌تواند با خلاقیتش به کارش بیاید و هم اینکه تیمش را به هم بریزد!

نفتی‌ها مهدی مومنی از استقلال خوزستان را هم جذب کردند، هافبک وسطی که مظلومی هم روی او دست گذاشته بود اما در نهایت این بازیکن 30 ساله به نفت پیوست.

آلویز نانگ دیگر بازیکنی است که علی منصور از اهواز به تهران منتقل کرد. بازیکنی که سال قبل عملکرد مناسبی در فولاد خوزستان داشت.

با همه این تغییرات با اینکه احساس می‌شد تیم علی منصور نتواند جایگزینی برای مهره‌های از دست رفته اش بیابد اما خوشبختانه نفتی‌ها تا اینجا عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشته اند.


سپاهان اصفهان:

به گزارش مشرق، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر از سال قبل سرمربی خود را شناخته بود اما احتمالا موضوع قهر مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل این باشگاه باعث شد تا آنها خیلی دیر به فکر جذب بازیکن بیفتند.

سپاهان برخلاف سال‌های گذشته که همیشه اولین تیمی بود که وارد نقل و انتقالات می‌شد اما امسال پس از گذشت یک ماه از فصل تنها دو بازیکن جذب کرده است. البته یکی از این بازیکنان را می‌توان یکی از شاه‌ماهی‌های نقل و انتقالات تلقی کرد. سپاهان پادوانی، مدافع گلزن نفت را جذب کرده که فصل گذشته در خط دفاعی عصای دست منصوریان بود. همچنین زردپوشان حبیب گردانی را نیز از تراکتورسازی به خدمت گرفتند؛ بازیکنی که برانکو در دفاع چپ به او دل بسته بود.

اما جدایی امیرحسین کریمی، محمدحسین مرادمند و جواهیر سوکای از زردپوشان اصفهانی قطعی شده است.

فرصتی که نمایندگان ایران به راحتی از دست می‌دهند/ هر سال ضعیف‌تر از پارسال!بازهم در حسرت قهرمانی می‌مانیم؟

لازم به ذکر است؛ سپاهان امسال با توجه به دیدگاه فرکی بیشتر قصد دارد بازیکنان فصل گذشته خود را حفظ کند و این کار را هم به خوبی انجام داده است تا شاید بازهم بتوانیم سپاهانی قدرتمند را در آسیا ببینیم.


تراکتورسازی تبریز:

تیم تبریزی هم خیلی دیر سرمربی فصل آینده خود را انتخاب کرد. تراکتورسازی تبریز با ورود به فصل نقل و انتقالات تا امروز 2 بازیکن تاثیرگذار و ملی‌پوش را تا حدود زیادی در تیم خود می‌بیند. سروش رفیعی و بختیار رحمانی بازیکنانی هستند که به لطف سهمیه سربازی راهی تبریز شده و می‌توانند در میانه میدان گره از کار اولیویرا باز کنند.

نایب‌قهرمان لیگ چهاردهم برای پوشاندن ضعف‌هایش درون دروازه محمدرضا اخباری گلر ملی‌پوش سایپا را که مشمول خدمت سربازی هم شده، به استخدام خود درآورده و چند روز پیش هم مهرداد طهماسبی، دروازه‌بان صبای قم را به جمع یاران خود اضافه کرده است.

گفتنی است؛ تراکتورسازان از فصل قبل هم چند بازیکن سرباز در اختیار دارد که این فصل می‌تواند از حضور آنها در تیمش بهره ببرد. بازیکنان با کیفیتی مثل علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، سینا عشوری و ...

در این بین فرشاد احمدزاده مدافع هافبکی که فصل قبل به کار تراکتور آمد امسال به پرسپولیس بازگشت، حبیب گردانی، مدافع دیگر تبریزی‌ها از این تیم جدا شد و مهدی کیانی، کاپیتان تراکتور و احمد امیرکامدار نیز دیگر بازیکنانی بودند که جداییشان از تراکتورسازی قطعی است.

فرصتی که نمایندگان ایران به راحتی از دست می‌دهند/ هر سال ضعیف‌تر از پارسال!بازهم در حسرت قهرمانی می‌مانیم؟

در ضمن ادینیو آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، آندرانیک تیموریان و محسن دلیر نیز تبریز را ترک کرده اند و فصل بعد در این تیم توپ نخواهند زد.

با تمام این وجود تراکتور این فصل خوشبختانه تیمی قدرتمند در اختیار دارد تا شاید بعد از هت تریک اولیویرا در حذف تراکتور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این بار نتواند بهانه عدم تقویت تیم برای حضور در 3 جبهه را بگیرد.


 ذوب آهن:

به گزارش مشرق، یحیی گل محمدی و سعید آذری از همان ابتدا اعلام کردند ذوب آهن قصد ولخرجی در نقل و انتقالات را ندارد و همین هم شد.

ذوبی‌ها تا امروز محمد نژادمهدی، سید محمد حسینی و اکبر صادقی را جذب کرده‌اند. حال باید دید نژادمهدی 22 ساله و صادقی مدافعان فصل قبل پدیده مشهد می‌توانند انتظارات را برآورده کنند یا نه. نژاد مهدی در آخرین اردوی تیم ملی جزو لیست نفرات کارلوس کی‌روش بود.

در مقابل گل‌محمدی مهره‌های تاثیرگذارتری را از دست داده است. قاسم دهنوی، کارلوس سانتوس و احتمالا مسعود حسن زاده بازیکنانی هستند که از جمع این تیم خواهند رفت.

فرصتی که نمایندگان ایران به راحتی از دست می‌دهند/ هر سال ضعیف‌تر از پارسال!بازهم در حسرت قهرمانی می‌مانیم؟

ذوب آهن تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که در فصل نقل و انتقالات نتوانسته آنطور که باید تیمش را تقویت کند.


       


  نقل و انتقال قطعی
         


  نقل و انتقال احتمالی

آخرین به روز رسانی: دوشنبه 22 تیر

جدول نقل و انتقالات لیگ برتر فصل 95-94

تیم

بازیکنان ورودی

بازیکنان خروجی

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال فصل 95-94 +جدولتراکتورسازی

مهرداد طهماسبی- سروش رفیعی- محمدرضا اخباری- بختیار رحمانی- احمد عبدالله زاده- علی حمودی- احمد عبدالله‌زاده- شجاع خلیل‌زاده- سینا عشوری
حبیب گردانی- احمد امیرکامدار- لوسیانو ادینهو- فرشاد احمد زاده- محسن دلیر- آندرانیک تیموریان- حامد لک

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال فصل 95-94 +جدولذوب آهن

محمد نژادمهدی- اکبر صادقی- سیدمحمدرضا حسینی
قاسم دهنوی- کارلوس سانتوس- مسعود حسن زاده- سینا عشوری- محسن مسلمان - اکبر ایمانی

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال فصل 95-94 +جدولسپاهان

لئوناردو پادوانی- حبیب گردانی- یعقوب کریمی - وحید نجفی
امیرحسین کریمی- محمدحسین مرادمند- جواهیر سوکای- ماریو پسوس- علی حمودی- شجاع خلیل‌زاده
نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال فصل 95-94 +جدولنفت تهرانپیام صادقیان- محمد دانشگر- مهدی مومنی- کارلوس سانتوس - سیدجلال حسینی- آلویز نانگ
حسین ابراهیمی- کمال الدین کامیابی نیا- محمد امین حاج محمدی- غلامرضا رضایی- لئوناردو پادوانی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فقط نفت
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    استقلال و پرسولیس کجان؟؟؟!!!! خخخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    با ابن لیگ برتری که ما داریم چه امیدی میشه به موفقیت تو آسیا داشت؟
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ینی میشه امسال یکی از نماینده های ایران قهرمان بشه؟
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مشرق ممنون
  • واحدی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    به امید موفقیت تمام تیم های ایرانی
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    لطفا اول متنو بخون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس