کد خبر 435651
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز با حضور در هتل محل مذاکرات با ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای چهارمین بار امروز (سه‌شنبه) به هتل پله کوبورگ خواهد آمد و البته این بار برای دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف.

قرار است یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعت 16 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) در هتل پله کوبورگ شهر وین با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کند. 

آمانو برای اولین بار روز شنبه در کوبورگ حضور یافت و آنگونه که بعدا عنوان شد با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار کرده بود. آمانو همچنین روز یکشنبه به هتل محل مذاکرات آمد و گفته شد که با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به گفت‌وگو پرداخته است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته نیز به کوبورگ آمد ولی مشخص نشد با چه کسی دیدار کرده است.

برخی منابع عنوان می‌کنند که آمانو با سید عباس عراقچی دیدار کرده ولی این خبر رسما تأیید نشده است.

از سوی دیگر آمانو به هتل محل استقرار جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز رفته و با وی دیدار کرده است. همچنین آمانو با اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز دیدار کرده بود.

علاوه بر آمانو، قرار است سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که تا ساعتی دیگر در وین حضور خواهد داشت با محمدجواد ظریف در ساعت 14 به وقت محلی (16:30 به وقت تهران) به رایزنی بنشیند.

فردا دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس