کد خبر 435005
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۱۰۷ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در جریان عملیات ارتش عراق و اعدام‌های خود این گروه در مناطق مختلف عراق خبر دادند.

کشته شدن 9 داعشی در سامرا
به گزارش مشرق،‌ شبکه تلویزیونی السومریه اعلام کرد: سرتیپ رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 30 نفر از عناصر خودش را در استان الانبار اعدام کرد.

وی افزود: گروه داعش این 30 نفر را در طول یک هفته در شهرهای رمادی و فلوجه به اتهام دادن جاسوسی و ارایه اطلاعات به دستگاه اطلاعاتی عراق اعدام کرد.

 انتقال ده‌ها بازداشتی به موصل برای استفاده از اعضای آنها

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی در استان دیالی گفت که گروه داعش دهها نفر از اهالی بازداشت شده استان صلاح الدین را به سمت شهر موصل برده است تا از آنها در امر "تجارت اعضای انسان" استفاده کند.

وی افزود: باندهای مافیا از بسیاری از کشورها بدنبال خرید این اعضا هستند.

جبار المعموری گفت: ما اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد داعش دهها نفر از اهالی مناطق مختلف استان صلاح الدین را در طول هفته های گذشته به سمت موصل برده است. این اقدام بعد از پیشروی نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای داوطلب مردمی در این استان صورت گرفته است.

وی افزود: انتقال آنها برای فروش استفاده اعضای بدن آنها بویژه کلیه صورت گرفته است و اکثر آنها نیز جوانان 20 تا 30 ساله هستند.

المعموری گفت: اعتراف یکی از داعشی های بازداشت شده نشان داد که گروه داعش درحال گسترش دادن تجارت اعضای انسان با توجه به وجود باندهای مافیا و دلال ها از کشورهای زیادی است و می خواهد از این راه درآمد بیشتری بدست آورد.

سعید مموزینی مسئول رسانه ای حزب دموکرات کردستان در شهر موصل 3 مه سال 2015 فاش کرد که گروه داعش بیمارستان ویژه تجارت اعضای انسان در این شهر افتتاح کرده و این بیمارستان ویژه خرید و فروش اعضای انسان های زنده و مرده است.

کشته شدن 68 سرکرده داعش

رئیس شورای پشتیبانی فلوجه از کشته شدن 68 سرکرده گروه داعش و فرار اکثر سرکردگان دیگر این گروه از شهر فلوجه خبر داد و تهدید کرد که زمین را زیر پاهای عناصر این گروه به آتش خواهد کشید.

عبدالرحمن النمراوی تصریح کرد: داعش تلفات زیادی در فلوجه متحمل شد و نیروهای امنیتی روز یکشنبه 42 سرکرده این گروه را کشتند. آنها روز دوشنبه نیز حدود 26 نفر دیگر از آنها را کشتند. اکثر سرکردگان داعش از فلوجه فرار کرده اند و عناصر جوان و ناپخته خود را برای فرماندهی این منطقه آورده اند.

وی تصریح کرد: آزادسازی فلوجه منجر به آزادسازی کامل رمادی خواهد شد.

خنثی سازی حمله انتحاری

ارتش عراق توانست حمله انتحاری با تراکتور بمبگذاری شده در منطقه النعیمیه در جنوب شهر فلوجه را خنثی کند.

پایگاه خبری العهد با اعلام این خبر افزود: انفجار یک بمب در ناحیه قره تپه در شمال شهر بعقوبه مرکز استان دیالی به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.

یک غیرنظامی نیز در انفجار بمب در منطقه الرشید در جنوب بغداد کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 9 داعشی در سامرا

فرماندهی عملیات سامرا در ارتش عراق از کشته شدن 9 عنصر مسلح گروه تروریستی داعش در منطقه عین الفرس در جنوب غربی شهر سامرا خبر داد.

برپایه این گزارش، در این عملیات دو دستگاه خودروی حامل سلاح های سبک و نیمه سبک نیز منهدم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس