کد خبر 434948
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

در سال 2007 مارک زاکربرگ 23 سال تبدیل به یکی از جوان ترین میلیاردرهای زمان خود شد که این موقعیت را مدیون فیسبوک بود. اما نگاهی به اطراف و اکناف نشان میدهد که شاید بسیاری دیگر از مغرهای خلاق دوران ما به واسطه تفکرات خود تبدیل به میلیونرها و میلیاردرهایی شدند که ما تا به حال نام آنها را نیز نشنیده ایم.

 به گزارش مشرق، مارک زاکربرگ اکنون 31 ساله است و سهم خالص وی از فیسبوک برابر با 9 میلیارد دلار. قطعا باید زاکربرگ را یک نمونه از برجسته ترین میلیاردرهای جوان این دوران خطاب کرد که البته پول خود را به واسطه فکر خلاق خود بدست آورده است.

اما در این راه زاکربرگ تنها نیست و میلیاردرهای جوانی در سراسر دنیا وجود دارند که شرکت ها و استارت آپ های خود را بنا گذاشته اند ولی تا کنون نام آنها به گوش بسیاری از ما نرسیده است.

در اینجا فهرستی از دیگر میلیاردرهای جوان دنیای تکنولوژی را میبینید:

روسیه: پاول دوروف 30 ساله که بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه با نام VK را بنیان گذاشته است. وی را زاکربرگ روسیه خطاب میکنند و شبکه اجتماعی وی در روسیه بیش از فیسبوک کاربر دارد. متاسفانه سال گذشته به دلیل اینکه گفته میشد دولت روسیه قصد کنترل شبکه اجتماعی وی را دارد، مجبور به ترک وطن شده و جالب است بدانید که نرم افزار تلگرام که اکنون در بین ایرانیان به شدت محبوب شده، ساخته پاول دوروف است:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

ایرلند: پاتریک و جان کالیسون هر دو 26 ساله از بنیانگذاران شرکت 5 میلیارد دلاری Strip. این دو برادر 26 ساله نیز زاکربرگ های ایرلند خطاب میشوند و این را مدیون استارت آپ پرداخت آنلاین Strip هستند. البته در حال حاضر آنها در سیلیکون والی مستقر هستند و جالب است بدانید که اپل اخیرا قراردادی را با شرکت 5 میلیارد دلاری این دو برادر برای پشتیبانی از ApplePay منعقد کرده است:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

سنگاپور: کوئک سیو رویی 28 ساله خالق استارت آپ در حال رشد در زمینه فروش با نام Carousell. نکته جالب این است که وی از مدرسه اخراج شد و استارت آپ Carousell را بنیان گذاشت که یک نرم افزار فروش آن لاین شخص – به – شخص است و به شدت در سنگاپور رواج یافته:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

ژاپن: یوشیزاکو تاناکا خالق شبکه اجتماعی SNS Gree با دارایی 1.7 میلیارد دلار. وی ساخت شبکه اجتماعی خود را در سن 26 سالگی آغاز کرد و 2010 زمانی که 33 ساله شد اولین و جوان ترین کار آفرینی بود که شرکتش در بورس توکیو حضور یافت. دارایی خالص وی برابر با 1.7 میلیارد دلار است:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

کانادا: مایکل لیت 28 ساله خالق استارت آپ بازاریابی ویدئویی Vidyard. وی در سال 2010 استارت آپ خود را به عنوان پروژه ای در دانشگاه واترلو آغاز کرد تا امروز به عنوان یکی از برترین استارت آپ های کانادا باشد. این استارت آپ هم اکنون 26 میلیون دلار ارزش دارد:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

سوئد: دانیل اک بنیانگذار 32 ساله استارت آپ معروف Spotify. استار آپ وی هم اکنون 400 میلیون دلار ارزش دارد جالب آن است که این اولین شرکت دانی لاک نیست. پیش از این نیز استارت آپ دیگر وی به eBay فروخته شده است:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

برزیل: گوستاوو کائتانو خالق شرکت Samba Tech. کائتانو 33 ساله با سختی فراوان شرکتی نرم افزاری برای تولید بازی های رایانه ای موبایل در سال 2004 بنیان گذاشت و امروز آن را تبدیل به شرکت Samba Tech کرده است که بزرگترین پلتفرم بازی های رایانه ای آمریکای لاتین است:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

کنیا: مبارک مویکا 20 ساله که اولین شرکت خود را در سن 16 سالگی به فروش رساند! وی هم اکنون مدیر عامل Zagace شرکت نرم افزاری تجاری است و در سن 16 سالگی نیز Hypercentury Technologies را بنیان گذاشت که یک شرکت هاستینگ وب بود. جالب ترین نکته در خصوص وی این است که بورسیه دانشگاه هاروارد را برای رفتن به دنبال اهداف خود رد کرد و نپذیرفت:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

هندوستان: دیپاک راویندران 27 ساله که از دانشگاه کانور اخراج شد و استارت آپ Innoz را بنیان گذاشت. وی در سال 2008 به همراه سه تن دیگر از هم کلاسی های خود که آنها نیز از دانشگاه بیرون آمده بودند Innoz را تاسیس کرد که به کاربران اجازه میدهد تا از طریق پیام های متنی اقدام به جستجو در گوگل و ویکی پدیا کنند. این استارت آپ به شدت در هندوستان با استقبال مواجه شد چرا که در این کشور استفاده از اینترنت چندان مرسوم نیست:

اینها «زاکربرگ» های کشور خود هستند

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    خوب که چی اینارو میگی درد جوانان ایرانی زیاد کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که برای گرفتن فقط 2میلیون تومان جد و ابادشون میارن روی میز اینا حمایتم شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس