نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، دور جدیدی از تلاش‌ها را برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، نمایندگان جنبش انصارالله یمن به دعوت مقامات برلین و رم و به منظور رایزنی برای پایان دادن به بحران یمن به آلمان و ایتالیا سفر کردند.

نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، دور جدیدی از تلاش‌ها را برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور آغاز کرده است.

نمایندگان انصارالله پیش از این نیز با سفر به مسکو با مقامات روس رایزنی کرده بودند.

پس از شکست مذاکرات ژنو با کارشکنی ریاض و مخالفان انقلاب مردم یمن، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن، دور جدیدی از تلاش ها را برای دست یافتن به راه حل سیاسی برای بحران این کشور آغاز کرده است.

در همین چارچوب قرار است «اسماعیل ولد شیخ احمد» در سفری قریب الوقوع به صنعاء با گروه‌ها و احزاب سیاسی یمن دیدار و گفتگو کند.

این در حالی است که مجامع بین المللی و شورای امنیت، فشار چندانی به عربستان سعودی برای توقف حملات و دست یابی به راه حل سیاسی وارد نمی‌کنند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی انصارالله اعلام کرده است از درخواست «استیون اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی برای آتش بس استقبال می‌کند.

وی تاکید کرده است برای خروج از اوضاع انسانی فاجعه بار حاکم بر مردم یمن راهی جز لغو محاصره و توقف تجاوزگری‌ها وجود ندارد.

کارشناسان معتقدند استقبال گروههای مختلف یمن از آتش بس نشانه احتمال پایان درگیری‌ها در این کشور و ورود به عرصه مذاکرات سیاسی جدید با مواضع انعطاف پذیر و مسئولانه است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس