کد خبر 434560
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان از عرضه انواع محصولات شیلاتی با تخفیف 25 درصدی در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت انواع آبزیان در بازار از کیلویی 4000 تا 24 هزار تومان متفاوت است.

 به گزارش مشرق، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان، اظهار کرد: با توجه به روند صعودی که در میزان تقاضا برای مصرف انواع آبزیان طی سال‌های اخیر داشته‌ایم بازار داخلی محصولات شیلاتی روند طبیعی را دنبال می‌کند که البته تغییر روش‌های بسته‌بندی، میزان تولید محصولات جدید بر اساس ذائقه مصرف‌کنندگان، گرایش واحدهای فرآوری دیگر محصولات پروتئینی به سمت محصولات شیلاتی و تولید، واردات و فروش آنها در بازار داخلی نشان دهنده گرایش مثبت به مصرف آبزیان است.

وی افزود: در بازار داخلی آبزیان به دلیل تنوع گونه‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی نیز در بازار وجود دارد؛ به عنوان مثال ماهیانی مانند کیلکا و ساردین جزو گونه‌های با قیمت پایین هستند که کیلویی 4000 تا 4500 تومان عرضه می‌شوند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: ماهیان دیگری مانند فیتوفاگ، قزل‌آلا و ... نیز به عنوان گونه‌هایی با قیمت متوسط کیلویی حدود 7500 تا 14 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و سایر گونه‌های لوکس مانند میگو، ماهی شوریده و ماهی شیر به قیمت‌هایی از 14 هزار و 500 تا 24 هزار تومان در بازار داخلی عرضه می‌شوند.

گلشاهی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان با حدود هفت درصد افزایش، از 8.5 کیلوگرم در سال 1392 به 9.1 کیلوگرم در سال گذشته رسید، گفت: برای عرضه انواع محصولات شیلاتی در بازار دو برنامه مدنظر بود؛ یکی اینکه آن را در نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسانیم و دوم عرضه عمومی این محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در این راستا عدم برگزاری نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان که در جلسه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی به تصویب رسید، عرضه محصولات شیلاتی در نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان منتفی شد.

وی اعلام کرد: با هماهنگی که با اتحادیه فرآوری صادرات محصولات شیلاتی داشتیم مقرر شد در اقلام پرمصرفی مانند کنسرو ماهیان جنوب تحقیقات ویژه‌ای اعمال شود که مردم راحت‌تر به این محصولات دسترسی پیدا کنند که در این زمینه دو اتفاق رخ داد و آن اینکه در سه ماهه دوم امسال به دلیل کاهش مصرف در این بازده زمانی قیمت‌ها تا حدود 10 درصد کاهش پیدا کنند و دوم اینکه تخفیف‌های ویژه 10 تا 15 درصدی برای قیمت مصرف‌کننده اعمال شود که مجموعا تخفیف ویژه عرضه محصولات شیلاتی در ماه رمضان به حدود 25 درصد رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس