کد خبر 434444
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

رئیس انجمن شیر آلات کشور با بیان اینکه سالانه ۱۸ هزار تن شیر آلات در کشور مصرف می شود، گفت: از این رقم بیش از ۳ هزار تن شیر آلات قاچاق بدون رعایت نکات کیفی و بهداشتی در بازار به فروش می‌رسد.

 به گزارش مشرق، ناصر میرزایی رئیس انجمن شیر آلات کشور با اعلام این خبر افزود:  سالانه 18 هزار تن شیر آلات در کشور مصرف می‌شود که از این میزان 12 هزار تن توسط تولید کنندگان داخلی و مابقی از طریق واردات قانونی و غیر قانونی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده واردات شیر آلات غیر قانونی بوده  به طوری که بیش از 3  هزار تن از 6 هزار تن شیر آلات وارداتی قاچاق  است.

میرزایی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه شیر آلات وارداتی از خدمات پس از فروش برخود نیستند مشکلانی را برای مصرف کنندگان در تامین قطعات ایجاد کرده‌‎اند.

این مقام مسئول گفت: برای رفع این مشکل تعاملاتی با وزارت صنعت،  سازمان توسعه و تجارت و سازمان حمایت صورت گرفت تا از ورود شیرآلاتی که شرکت‌های وارد کننده آنها دارای خدمات پس از فروش در کشورنیستند جلوگیری به عمل آید.

واردات شیر آلات بدون نمایندگی ممنوع شد

رئیس انجمن شیر آلات کشور ادامه داد:  بر این اساس گمرک، ازابتدای تیر ماه سال جاری از ورود شیرآلات خارجی هرچند با برند‌های مطرح دنیا، بدون داشتن خدمات پس از فروش به کشور جلوگیری به عمل می‌آورد.

میرزای در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شیر آلات ایرانی در تولیدات خود از قطعات چینی یا بی کیفیت استفاده می کنند، اظهار داشت: تولید کننده گانی که تولید خود را تحت نظر اتحادیه اتحادیه تولید و عرضه می کنند، 70 درصد مراحل تولید را در داخل کارخانه خود دارند اما واحد های زیر پله‌ای کیفیت لازم را نداشته و از ارائه خدمات پس از فروش  به مصرف کنندگان عاجزاند.

این مقام مسئول تاکید کرد: واحد‌های مجاز مراحل ریخته گری، برش کاری، آب کاری، خدمات پس از فروش و توزیع را دارا هستند و تنها به تولید کنندگانی که این شرایط را داشته باشند اجازه عضویت در اتحادیه داده می شود.

میرزایی بیان داشت:  برخی از واحد‌های تولید که عمده آنها نیز استاندارد اجباری ندارند به صورت مقطعی وارد به بازار شده و تولید می کنند اما بعد از زمان کوتاهی که برای تولید خود توجیهی نمی بینند بدون ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعات و رعایت حقوق مصرف کنندگان از بازار خارج می شوند.

رئیس انجمن شیر آلات کشور، اظهارداشت:  شیرآلات غیراستاندارد به دلیل استفاده از آلیاژ غیر‌مناسب و مصرف بیش از اندازه سرب در تولید، محصولات غیر استانداردی به بازارعرضه می کنند که در دراز مدت بر روی سلامت مصرف کنندگان تاثیر گذاراست.

وی درپایان یاد آورشد: کالاهای ایرانی دارای 5 سال خدمات پس از فروش تعمیر و تعویض هستند اما کالاهای قاچاق کوچک ترین خدماتی را به مصرف کنندگان ارائه نمی‌دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس