کد خبر 43430
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲

در پي رهاکردن 2 بيمار وزير بهداشت از وزير اطلاعات خواست تا اين موضوع را پيگيري نمايد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در حاشيه جلسه عصر امروز هيئت دولت در پاسخ به سئوالي درباره آخرين پي‌گيرِ‌ِ‌ي‌ها دو بيمار رها شده در بيابان‌ها تهران اظهار داشت: بر اساس بررسي‌هايي که کرديم، يک بيمار در ?? فروردين در بيمارستان امام خميني بستري شده بود و در ?? فروردين درمان او تکميل و دستور ترخيص او صادر مي‌شود.

وي تصريح کرد: با توجه به وضعيتي که اين بيمار داشته است، هزينه درمان رايگان مي‌شود، اما اين بيمار با دستور مدير شب اورژانس و به کمک چند نفر با وجود اين‌که آدرس منزل در پرونده‌اش وجود داشته، سوار بر يک وانت به همراه بيمار ديگري که معلوم نيست از کجا آمده است، به يکي از بيابان‌هاي اطراف تهران منتقل مي‌شود.

وزير بهداشت افزود: اين در حالي است که لباس بيمارستان به تن هر دو نفر پوشانده بودند و در کنار آنها برگه راديولوژي و نسخه بيمار که مهر بيمارستان امام خميني را داشت نيز گذاشته بودند و جالب است که همزمان افرادي پيدا مي‌شوند که از اينها عکس و فيلم تهيه مي‌کنند.

وي با ذکر اين نکته که به نظر مي‌رسد نيتي پشت اين قضيه است و دستاني وجود دارد که اين کارها را انجام دادند و بايد بررسي شود، گفت که دستور داده‌ام که حراست وزارتخانه بررسي‌هاي لازم در اين زمينه را انجام دهد. ? نفر از افرادي که اين عمل را مرتکب شده‌اند، شناسايي شده‌اند و به نظر مي‌رسد که هدف اين بوده است که آبرو و حيثيت بيمارستان امام خميني را مخدوش کنند. من در اين زمينه از رييس کل دادگستري استان تهران و وزير اطلاعات درخواست کردم که در اين زمينه تحقيق کنند.

وحيد دستجري در ادامه بيان داشت که وقتي اين افراد در بيابان رها مي‌شوند، به بيمارستان فيروزآبادي منتقل مي‌شوند و طبق پرونده پزشکي که وجود دارد با توجه به درماني که روي آن بيماري که گفتم انجام شده بود، اين فرد همان شب از بيمارستان ترخيص مي‌شود و فرد دوم که معلوم نيست چگونه وارد ماجرا شده است، بيمار مغزي تشخيص داده شده که توانايي پاسخگويي ندارد و او را به بهزيستي منتقل مي‌کنند.

وي تاکيد کرد که خودمان به عنوان شاکي و مدعي، اين پرونده پيگيري مي‌کنيم. بيمارستان امام خميني بيمارستاني است که در آن بيماران عفوني ايدز که بيماران پرخطري هستند و هيچ کس نمي‌تواند به آنها نزديک شود، مورد درمان قرار مي‌گيرند. زخم‌هاي باز اين افراد که بسيار خطرناک است، بنابراين به هيچ وجه اين بيمارستان بيماران خود را به خاطر هزينه درمان به اين شکل در بيابان‌ها رها نمي‌کند. چنين رفتاري مانند انجام قتل است. ما حتي دشمنان خود را هم درمان مي‌کنيم. حال چطور چنين اتفاقي بايد بيفتد. به نظر من بايد انگيزه‌هاي اين افراد شناسايي شود.

وزير بهداشت اعلام کرد که حتي کارتن‌خواب‌ها که فاقد پول، مسکن و بيمه هستند در بيمارستان‌هاي ما مورد درمان قرار مي‌گيرند و هزينه‌هاي آنها رايگان مي‌شود البته ما بايد فکري براي بعد از ترخيص بيماران بکنيم تا اين افراد دوباره در محيط‌هايي قرار نگيرند که بيمار شوند.

وي در پايان گفتگوي خود با خبرنگاران حوزه دولت درباره جلسه عصر امروز هيئت دولت نيز خاطرنشان کرد: جلسه خوبي بود و بر اساس انتظاري که مي‌رفت، رئيس جمهور در اين جلسه حاضر شد و با حضور ايشان وزرايي که به وسيله خود ايشان در مسئوليت‌ها قرار گرفته‌اند، با دلگرمي بيشتري به کارشان ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس