کد خبر 434165
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

مدیر پروژه طرح ساخت تل‌ زینبیه‌ گفت: با اتمام مراحل ساخت چارچوب و کالبد چوبی نیم ضریح تل‌ زینبیه‌، ساخت این ضریح به مرحله ورق‌کشی و قلم‌زنی رسید

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، کریم میرزایی افزود: کار ساخت این ضریح برای نصب در کربلای معلی با حضور هنرمندان و اساتید برجسته در تبریز ادامه دارد و تاکنون اسکلت چوبی و بدنه نیم ضریح آن به پایان رسیده است.

ساخت ضریح تل‌ زینبیه‌ + عکس

وی افزود: اسکلت چوبی این ضریح از چوب ساج بوده که با تکیه بر مطالعات دانشگاهی، اسناد موجود و طرح‌های اسلامی ایرانی ساخته شده است.برای تکمیل این طرح از نماکاری و تزئین با نقره و مس زراندود و هنرهای ایرانی قلم زنی، میناکاری و درودگری استفاده می‌شود.

به گفته وی، این نخستین ضریحی است که با همکاری و تولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات تبریز و دانشگاه هنر اسلامی اجرا می‌شود.


ساخت ضریح تل‌ زینبیه‌ + عکس

وی با بیان این‌که مرحله جدید ساخت پروژه با انتقال 102 کیلوگرم نقره شامل گوی و ماسوره نقره از ستاد مرکزی بازسازی عتبات آغاز شده است، اظهار کرد: ساخت نیم ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان استان آذربایجان شرقی و در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز از تیرماه سال گذشته آغاز شد.

ساخت ضریح تل‌ زینبیه‌ + عکس

مدیر پروژه طرح ساخت تل زینبیه با بیان این‌که این ضریح پس از اتمام کار به کربلا منتقل و در داخل بنای تل زینبیه در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) نصب می‌شود، افزود: تمامی مردم ولایت‌مدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت استان آذربایجان‌شرقی در ساخت این ضریح مشارکت داشته‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس