کد خبر 434108
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت از ارائه آمار دقیق حذف شدگان طفره می‌رود گفت: هنوز تعدادی از متوفیان در لیست دریافت یارانه هستند و اطلاعات پرداخت یارانه نقدی در دولت به روز نشده است.

طفره دولت از اعلام یارانه اموات
به گزارش مشرق، درباره اینکه طبق اظهارات سخنگوی دولت، چرا تعداد یارانه بگیران، انصرافی ها و حذف شدگان از جمعیت کل کشور بیشتر است؟ گفت: تعدادی از افرادی که یارانه بگیر هستند جز متوفیان هستند و هنوز اطلاعات آنها به روز نشده است.

 وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد خارج از کشور اسماً‌ از دریافت یارانه حذف شده اند اما هنوز یارانه نقدی دریافت می‌کنند افزود:لیست دریافت یارانه نیازمند پالایش است تا مواردی را که برای دریافت یارانه صدق نمی‌کند حذف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان از غیر نیازمندان یارانه بگیر از سوی وزارت رفاه حذف شده‌اند، گفت:  آمار دقیقی از سوی دولت ارائه نشده است. دولت از ارائه آمار طفره می رود. دولت به شکل های مختلف تعداد را اعلام می کند و در درون بدنه دولت آمارها تأیید و تکذیب می‌شود. مجلس طبق قانون بودجه سال 1394 کل کشور دولت را مکلف به حذف یارانه بخشی از جامعه کرده است.

وی افزود: دولت قطعا ًیارانه ثروتمندان را طبق قانون حذف خواهد کرد و در این مورد تا پایان سال فرصت باقی است. کم و کیف حذف یارانه اقشار پردرآمد باید توسط دولت معین شود و یک بحث داخلی دولت است ولی تا کنون آماری در این زمینه ارائه نکرده اند.

قادری در انتقاد از طفره رفتن دولت در ارائه آمارهای حذف شدگان از یارانه نقدی گفت: اینکه دولت به بهانه نداشتن اطلاعات ثروتمندان را حذف نمی کند به صلاح کشور نیست. دولت مشکلی در شناسایی اقشار پردرآمد ندارد. با اطلاعاتی که در اختیار دارد به راحتی می‌تواند افراد پردرآمد را شناسایی کند و حتی می‌تواند اعلام کند اگر کسی می خواهد یارانه بگیرد، به دولت اجازه دهد که به بانک‌های اطلاعاتی‌اش دسترسی پیدا کند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با این روش تعدادی از افراد که تمایل ندارند اطلاعاتشان توسط دولت دریافت شود،از گردونه یارانه بگیران خارج می‌شوند و  افرادی که درآمدشان پایین است و ابایی از دسترسی اطلاعات ندارند باقی می مانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس