دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ما ۵۰ درصد میانگین جهانی است.

 به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح شنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش های سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است، افزود: همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیش از ۹۰ تن انواع مواد مخدر در سراسر کشور امحاء می شود.

وی گفت: تلاش می کنیم در حوزه های مختلف مبارزه، پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت کاری کنیم که آثار شوم این بلای خانمان سوز در جامعه به حداقل برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: در کشور ما بیش از ۹۷ درصد افراد پاک و سالم هستند. با این حال شیوع استفاده از مواد مخدر در ایران ۵۰ درصد متوسط شیوع اعتیاد در کل دنیاست.

رحمانی فضلی با اشاره به همجواری ایران با تولیدکنندگان بزرگی همچون افغانستان که بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر سنتی دنیا را تهیه و تولید می کند، افزود: به علت قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر کشور ما در معرض بیشترین تهدیدهاست و بیشترین مبارزه را در راه مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر انجام می دهد و متاسفانه در این راه کمترین همکاری بین المللی با ایران وجود دارد.

وزیر کشور گفت: ما برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر در چارچوب اعتقادات دینی، مصالح انسانی و حقوق بشر فعالیت هایمان را انجام می دهیم و معتقدیم هرچقدر دامنه مبارزه را گسترش دهیم خیر آن به همه مردم می رسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان تاکید کرد: در این مسیر اگر همکاری های مستمر و مفید از سوی کشورهای مختلف به ویژه نهادهای بین المللی و مخصوصا سازمان ملل داشته باشیم به طور قطع می توانیم امر مبارزه را توسعه داده و با سیاست هایی از قبیل کشت جایگزین و تامین معیشت در کشور افغانستان به صورت قاطعانه امر پیشگیری از تهیه و تولید مواد مخدر را پیگیری کنیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس