کد خبر 434049
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست متهم تحت تعقیبی را که اقدام به تغییر رقم چک های بانکی و برداشت از حساب افراد حقیقی و حقوقی کرده بود، شناسایی کنند.

 به گزارش مشرق، در تاریخ 16 فروردین ماه امسال و در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی به دادسرای ناحیه 4 تهران و طرح شکایت مبنی بر جعل چک پرونده ای در این خصوص در دادسرا تشکیل و به دستور شعبه 16 بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نماینده حقوقی شرکت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شرکتی با مشخصات معلوم که بنده نمایندگی حقوقی آنرا بر عهده دارم در زمینه تهیه تجهیزات مورد نیاز در صنعت برق کشور فعالیت دارد و در همین زمینه ، در اواخر سال گذشته اقدام به برگزاری یک مزایده و اطلاع رسانی آن از طریق روزنامه های کثیرالانتشار کشور کرد ؛ در زمان ثبت نام ، شخصی با ارائه مدارک و مشخصات شناسنامه ای مشخص ، در مزایده ثبت نام کرده و مبلغ یک میلیون تومان برای شرکت در مزایده را نیز به حساب شرکت واریز کرد اما پس از گذشت مدتی کوتاه و پیش از شروع مزایده این شخص با مراجعه به دفتر شرکت ، انصراف خود را از حضور در مزایده اعلام کرد و به این بهانه ، درخواست پول واریزی به حساب شرکت را کرده و در زمان دریافت پول خود نیز خواست تا مبلغ یک میلیون تومان خود را در قالب یک فقره چک بانکی دریافت کند و این اقدام نیز از سوی شرکت برایش انجام شد.

نماینده حقوقی شرکت در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز پیش و با آغاز به کار شعبات بانکی در سال جدید ، در زمان بررسی اسناد مالی شرکت مشخص شد که یک فقره چک شرکت به مبلغ حقیقی یک میلیون تومانی ، به مبلغ هفت میلیون و 700 هزار تومان و از طریق شعبه بانک بلوار شاهد واقع در خیابان 147 گلبرگ وصول شده است که در بررسی بیشتر مشخص شد چک مذکور متعلق به انصراف یکی از شرکت کنندگان در مزایده سال گذشته ی شرکت بوده که مبلغ و تاریخ آن به شیوه ای ماهرانه تغییر داده شده و وصول کننده چک با همان مشخصات شناسنامه ای فردِ شرکت کننده در مزایده اقدام به دریافت پول از حساب شرکت کرده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی دارنده واقعی مشخصات شناسنامه ای مورد استفاده در زمان وصول کننده چک اطمینان پیدا کردند که تمامی مدارک شناسایی این شخص سرقت شده است . این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : دو سال پیش در شهر اهواز مشغول به کار بودم که کیف دستی حاوی تمامی مدارک شناسایی بنده سرقت شد و از آن زمان به بعد ، هر بار با طرح شکایت های مشابه از شهرهای مختلف کشور متوجه می شوم که فردی با استفاده از مدارک شناسایی بنده اقدام به وصول چک های بانکی کرده است.

درخواست پلیس برای شناسایی جاعل حرفه ای

با بررسی شیوه و شگردِ وصول چک های مجعول بانکی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات حقیقی و همچنین سازمان های فعال در زمینه خدمات اجتماعی در شهرهای مختلف کشور از جمله ارومیه ، خلخال ، سنندج ، مشهد و ... شدند که چک های آنها پس از صدور ، همگی توسط جوانی ناشناس از وصول کنندگان چک ها که عمدتا از میان افراد مسن و به به بهانه کمک کردن بوده دریافت شده و مبلغ چک ها به صورت کامل به صاحبان چک پرداخت و پس از چند روز همان جوان ناشناس مجددا به شعبات بانکی مراجعه و این بار با ارائه چک هایی که مبلغ و تاریخ آنها به شیوه ای ماهرانه تغییر داده شده ، با هویت متعلق به صاحب مدارک شناسایی سرقت شده در شهر اهواز اقدام به وصول چک ها کرده است .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهم ، دستور انتشار تصویر به دست آمده از این فرد از سوی مقام قضایی صادر شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی هویت واقعی متهم پرونده شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد وی در اختیار دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21866349 در اختیار کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرام ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    واقعا فکر می کنین از روی این عکس بسیار واضح که وضوحش داره می ترکونه شناسایی بشه ؟
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    همش به خاطر 7 میلیون!
  • حسن رحمتی ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    به نظر شما عجیب و معما نیست ، عکسی که چهره اش رامخدوش ساخته اند ، از مردم میخواهند شناسائی کنند ؟ چهره این مرد شیاد را نبایدمخدوش میساختند تا همه میدیدند و میشناختند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس