کد خبر 433855
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴

در اين نامه ضمن تاکید بر ضرورت سخت‌گيري بيشتر در متن توافق، آمده است که اين قرارداد يک راه حل درازمدت را عرضه نمي‌کند و مانع ايران در توليد سلاح‌هاي هسته‌اي نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه آلمانی «گرین پیس» ، پنج مشاور سابق رئيس جمهور آمريکا در نامه‌ای به باراک اوباما، نسبت به وعده‌ها و تعهدات بيش از حد امریکا به در مذاکرات هسته‌ای با ایران هشدار دادند. کمي قبل از به پايان رسيدن مهلت در نظر گرفته شده براي توافق (سي‌ام ژوئن)، اين کارشناسان در نامه‌اي سرگشاده به اوباما به شدت در این زمینه ابراز نگراني کرده‌اند.

در اين نامه ضمن تاکید بر ضرورت سخت‌گيري بيشتر در متن توافق، آمده است که اين قرارداد يک راه حل درازمدت را عرضه نمي‌کند و مانع ايران در توليد سلاح‌هاي هسته‌اي نخواهد شد. اين توافق خواستار نابودي ساختار زيربنايي ايران براي توليد اورانيوم نشده است. البته ساختار زيربنايي را طي ده تا 15 سال آينده محدود و برنامة اتمي را شفاف‌تر خواهد کرد.

ديويد پترئوس، رئيس سابق سیا که تا زمان استعفاي خود در سال 2012، مسؤوليت عمليات پنهاني عليه ايران را بر عهده داشت، از جمله امضاکنندگان اين نامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاپیتان ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    اینا بازی داخلیشونه گول نخورید دیگه مردم ما اینقدر تو این سیاست بازی ها بودن یه بچه دبستانی تو ایران چرچیلیه واسه خودش چه برسه به.... برو برو عامو خودتو سیاه کن ما خودمون زغال فروشیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس