کد خبر 433820
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

وزیر خارجه آمریکا اولین وزیری است که برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای، وارد وین، شده است.

به گزارش مشرق، جان کری وزیر خارجه آمریکا لحظاتی قبل وارد شهر وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور شد.

تنها سه روز تا ضرب‌الاجل مذاکرات باقی مانده و کری اولین وزیر خارجه‌ای است که برای پیوستن به معاونین و کارشناسانی که از دو هفته قبل یکسره در مذاکره کرده‌اند، وارد اتریش شده است.

این اولین سفر خارجی کری پس از مصدومیت وی بر اثر زمین خوردن به هنگام دوچرخه‌سواری در فرانسه است. همین امر موجب شده تا یک کادر پزشکی نیز علاوه بر تیم دیپلماتیک، کری را در این سفر همراهی کند.

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز که در چند دور گذشته پای ثابت مذاکرات بوده، باز هم در این دور که به واسطه همزمانی با ضرب‌الاجل نهایی از حساسیت بالایی برخودار است،‌ همراه کری به وین رفته است.

قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم فردا وارد محل مذاکرات شود. تاکنون لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز سفرش به وین را قطعی کرده و گفته می‌شود همتایان انگلیسی و آلمانی او نیز تا یکشنبه به او می‌پیوندند.

«مری هارف» مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور ارتباطات راهبردی امروز همزمان با آغاز پرواز کری، در مورد مذاکرات نوشته بود: «در برهه‌ای حساس از این تلاش دیپلماتیک چند ساله و چند جانبه هستیم.»

با این وجود یک دیپلمات ارشد غربی امروز به خبرنگاران گفته است که طرفین همچنان بر سر موضوعاتی چون تحریم‌ها، دسترسی‌ها برای بازرسی و همچنین مسئله ابعاد احتمالی، دچار «اختلافات بزرگی» هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس