کد خبر 432803
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا گفت بازیکنان تیمش ابتدا از حضور در ایران هراس داشتند اما وقتی از آنها در این خصوص می پرسید این موضوع را کتمان می‎کردند.

اسپرا: بازیکنانم از حضور در ایران می‌ترسیدند
به گزارش مشرق، تیم والیبال آمریکا جمعه و یکشنبه دو بار با نتایج 3 بر صفر مقابل ایران شکست خورد تا صعود مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ جهانی به دور بعد، به روزهای آخر بکشد. 

جان اسپرا، مرد آرام تیم ملی آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه انگلیسی «تهران تایمز» از شرایط حضور خود و تیمش در ایران می‎گوید و اینکه رسانه‌ها تصویر نادرستی را از این کشور ارائه می‎کنند.

* به عنوان اولین سفر به ایران، حس اولیه شما نسبت به مردم و کشور ایران چه بوده است؟ آیا تصویری که از ایران دیدید با آنچه از قبل در مورد این کشور در ذهن داشتید، نزدیک بود؟ پیام شما برای آمریکایی‎ها چیست؟

- اینجا همه به طرزی باورنکردنی با ما مهربان بودند و مهمان نوازی کردند. بی تردید حضور در ایران برای ما تجربه ای خوب بوده است. فوق‌العاده لذت بردیم. این موقعیت را داشتیم که به شهر برویم و ناهاری را هم روی تپه میل کنیم. به برج میلاد رفتیم و شهر را از بالا دیدیم و اطلاعاتمان کمی بیشتر شد.

ما می خواستیم این کارها را در ایران انجام دهیم چون فکر می کنم برای ما تجربه خوبی بود. به نظر من تصویری که رسانه ها از ایران به نمایش می گذارند درست نیست. با تجربه ای که از بودن در کنار ایرانی ها از پارسال و امسال به دست آوردم باید بگویم روابط بین مردم تحت تاثیر ارتباط دولت ها نیست.

مردم ایران فوق العاده هستند و روابط بسیار خوبی با ما داشتند. امیدوارم ما هم اینطوری بوده باشیم. فکر می کنم پیامی که ما باید برای کشورمان داشته باشیم این است: امیدواریم دوباره به ایران بازگردیم. به نظر من با درک بهتر از شرایط داخل زمین و بیرون آن، بهتر می توان این کار را انجام داد. 

* آیا شما هراسی از حضور در ایران به همراه تیمتان نداشتید؟
- من از حضور در ایران نمی ترسیدم اما مطمئنم بازیکنانم می ترسیدند. فکر می کنم همسرم و والدین ما بر پایه آنچه از ایران شنیده بودند در این خصوص ترس داشتند. این نگرانی شاید به بازیکنان انتقال پیدا کرده بود. البته بازیکنان این موضوع را انکار می کردند اما من مطمئنم که آنها ترس داشتند. وقتی به اینجا آمدم و شرایط را دیدم با خودم فکر کردم هر کسی از حضور در اینجا نگرانی داشته باشد، کمی احمقانه است. اگر ما قرار باشد دوباره به اینجا برگردیم فکر نمی کنم دو ثانیه هم در خصوص امنیتم نگرانی به خود راه بدهم. و این را به دیگران هم خواهم گفت. 

* آیا به نظر شما بازی ایران و آمریکا می تواند تاثیری بر روی آینده روابط این دو کشور داشته باشد و شاید مذاکرات هسته ای با ایران؟

- نمی دانم. البته دوست دارم چنین باشد. امیدوارم تبادل فرهنگی طرفین بتواند بر روی نظر عموم جامعه تاثیرگذار باشد و همین طور بر روی تصمیمات دولت ها تاثیرگذار باشد. ما می خواهیم در این خصوص نقش کوچکی ایفا کنیم و از این بابت واقعا به خودمان می بالیم. 

* در نظر آنهایی که شما را می بینند، جان اسپرا خیلی آرام و خونسرد است. معمولا دیدن چنین چیزی در بین مربیان جهان امری نادر است. چه رازی پشت این امر وجود دارد؟

- این چیزی است که من در خصوص نحوه مربیگری ام از مردم شنیده ام. این شیوه مربیگری من است. الزاما یک استراتژی ویژه ندارم و این از شخصیتم نشات می گیرد. سعی می کنم بازی را در حالتی غیراحساسی برآورد کنم چون می دانم وقتی چنین کاری انجام دهم و نگاهی انتقادآمیز داشته باشم تصمیمات بهتری خواهم داشت. این بدین معنی نیست که من احساس ندارم و اهل رقابت نیستم و نمی خواهم برنده شوم. وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست چنین شرایطی را دوست ندارم. با بالا و پاین پریدن اوضاع برای تیم من بهتر نخواهد شد. سعی می کنم هر کاری را که لازم است برای بهتر شدن انجام دهم و این از درون من سرچشمه می گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    به شکل عجیب غریبی این بشر خونسرده. دقیقا نقطه مقابل مربی برزیل!
  • بسیجی007 ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    امان از دست رسانه های یهودی...
  • مجتبی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    خخخخ
  • مریم ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    از اینکه تیم ایران مقابل امریکا برد بسیار خوشحالم ولی با توجه به رفتارهایی که از مربیان والیبال کشورهای مختلف دیده ام مربی والیبال آمریکا از باشخصیت ترین مربیان والیبال جهان است.
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    تبادل فرهنگی! جالبه، یعنی فرهنگ غرب؟ به اندازه کافی فکر کنم تبادل فرهنگی انجام شده البته یکطرفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس