کد خبر 432494
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

در بیست‌وهشتمین همایش سلامت و زندگی پیام مشترکی از دو بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی درباره کودکان کار قرائت خواهد شد.

به گزارش مشرق، بیست‌وهشتمین همایش سلامت و زندگی با موضوع «سلامت معنوی» برگزار خواهد شد.

دکتر توحید سیف‌برقی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلام این خبر گفت: این همایش روز پنجشنبه چهار تیرماه 94 از ساعت 17 در محل تالار ایوان شمس با حضور کریم باقری پیشکسوت فوتبال کشور و سفیر جدید سلامت برگزار می‌شود. در این همایش اساتید اخلاق و روانشناسی از جمله دکتر احسان شمسی، دکتر علیرضا شیری و آقای سهیل رضایی، سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: در این مراسم پیام مشترک سفیران سلامت کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا درباره کودکان کار و خیابان قرائت خواهد شد و سپس لوح سفیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران به کریم باقری، سفیر جدید سلامت اهدا می‌شود.

پیام مشترک کریم باقری و مهدی مهدوی کیا سفیران سلامت درباره کودکان کار به شرح زیر است:

«کودکان کار، روایت امروز و دیروز خیابان‌های شهر من‌اند، کودکانی که بخت‌شان با خیابان گره ‌خورده است و آرزوها و رویاهای‌شان را در کف همین خیابان‌ها دفن کرده‌اند.

اینها کودکان شهر من‌اند، کودکانی که روزها با گرسنگی، سیربودن آدم‌ها را وزن می‌کنند و شب‌ها روی بالشی از سنگ سر بر زمین می‌گذارند.

کودکان کار واقعیت جامعه هستند که در هزار توی مشکلات و هیاهو و روزمرگی گم شده‌اند؛ کودکانی که به دلیل نوع زندگی‌شان، کودکی نمی‌کنند، آنها قربانیان اصلی فقرند و گرسنگی، سوء تغذیه، بیماری‌های پوستی و عفونی، بازماندن از تحصیل و آسیب‌های جسمی و روحی، فصل مشترک زندگی آنهاست.

اما کودک کار بودن و فقر و نداشته‌ها، باعث نمی‌شود این کودکان، نیازمند توجه و محبت نباشند؛ توجه و محبتی که هم از لحاظ مالی و هم از نظر بهداشت جسم و روان باید مورد توجه قرار بگیرد. براین اساس بیایید در این ماه عزیز که ماه احسان و نیکوکاری است، تلاش کنیم به رویاهای فراموش شده و کودکانه‌های رنگ باخته این کودکان، لباس واقعیت بپوشانیم و مهربانی را با آنها تمرین کنیم؛ زیرا واقعیت این است که حل مشکل کودکان کار و ساماندهی آنها تنها وظیفه دولت‌ها نیست و یک مسئولیت اجتماعی است که تک تک شهروندان می‌توانند در تحقق آن نقش موثری داشته باشند و در این میان سهم شخصیت‌های ورزشی و هنری به عنوان کانون‌های مرجع بیشتر.

در میان کودکان دروازه غار، منطقه هرندی، یافت‌آباد استعدادهای کشف‌نشده بسیاری وجود دارد که می‌توان آنها را شناسایی کرد، دست آنها را گرفت و آموزش‌شان داد.   

براین اساس در اینجا از مردم نیکوکار به ویژه جامعه فرهنگی ورزشی درخواست دارم تا در این ماه مبارک نیکوکاری و کریم بودن را تمرین کنیم و به هر نحو ممکن در راستای کمک و گشودن گره‌ای از مشکلات "کودکان کار" گام برداریم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • m23 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    اسطــــــــــوره اسطـــــــوره اخلاق باصفا 6

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس