فرمانده ناو گروه 34 نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه این ناوگروه ، نه هزار و 300 مایل دریایی برابر با 20 هزار کیلومتر دریانوردی کرده است، تاکید کرد: این ناوگروه به همه اهداف خود دست یافت.

به گزارش مشرق، ناخدایکم عرشه مصطفی تاج الدینی پس از بازگشت ناوگروه از سفری 74 روزه در مراسم استقبال امیر سیاری از پرسنل ناوگروه 34 گفت: ‌در این مدت، بیش از 110 مورد تجربه نگاری عملی و واقعی صورت گرفت که برای استفاده کارکنان نیروی دریایی ارتش به صورت جزوه های آموزشی در می آید .

وی گفت: در این مدت ناوگروه 34 در آب های بین المللی و خلیج عدن، 78 مورد یگان نظامی کشورهای ائتلاف و کشورهای دیگر را شناسایی کرد و بیش از هزار و 86 فروند پرنده نیز از چشم رادارهای شناسایی ناوگروه 34 گذشت.

فرمانده ناوگروه 34 افزود: 765 فروند کشتی تجاری که در آبهای خلیج عدن در حال حرکت بودند صدای حضور ناوگروه 34 را شنیدندکه آماده مقابله با دزدان دریایی و کمک رسانی به آنهاست و بیش از 20 فروند کشتی تجاری و نفتکش داخلی و چه خارجی مورد حمایت ناوگروه قرار گرفتند.

ناخدا تاج الدینی با بیان اینکه هر روز کلاس های آموزشی برای کارکنان ناو گروه برگزار می شد، گفت: 478 ساعت آموزش علمی و عملی و رزمایش های مختلف ثمره دیگر سفر ناوگروه 34 بود .

فرمانده ناوگروه 34 اسکورت مقتدرانه کشتی نجات را تاآب های سرزمین جیبوتی با وجود ممانعت ها و دشمنی های ناوگروه های غربی و عربی، از نقاط قوت ناو گروه 34 نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ذکر کرد .

ناوگروه 35 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن رزمی - اطلاعاتی الوند و ناولجستیک بندرعباس ، منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ایران را به قصد حضور در آبهای بین المللی خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ ترک کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس