کد خبر 43205
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶

رئيس بيمارستان دامپزشکي تهران با اعلام هشدار نسبت به افزايش روز افزون نگهداري از حيوانات در خانه هاي شهروندان از وجود باغ وحشهاي پنهان در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر اميد محبي در گفتگو با مهر اظهار داشت: عمده افراد مراجعه کننده به بيمارستان دامپزشکي را کساني تشکيل مي دهند که سگ و گربه نگهداري مي کنند.

وي با عنوان اينکه حدود 80 درصد افرادي که علاقمند به نگهداري حيوان هستند، سگ و گربه دارند، افزود: 20 درصد ديگر نيز پرنده، مار، ميمون، سنجاب، همستر و... دارند.

محبي با اشاره به علاقه رو به افزايش نگهداري از حيوانات در خانه ها، ادامه داد: من افرادي را در کشور مي شناسم که در حد باغ وحش حيوان در خانه نگهداري مي کند و کسي خبر ندارد.

رئيس بيمارستان دامپزشکي تهران با تاکيد بر خودداري افراد از نگهداري برخي از حيوانات در خانه ها، افزود: حيواناتي مثل ميمون و سنجاب نبايد خريداري و نگهداري شوند.

وي با اشاره به گرايش زياد افراد براي نگهداري از سنجاب در منزل، گفت: متاسفانه سودجويان در غرب کشور با صيد اين حيوان، نسل سنجاب را نابود مي کنند.

محبي در پاسخ به اين سئوال که نگهداري از حيوان توسط برخي افراد مي تواند فقط يک مد و تقليد باشد، افزود: من اين موضوع را قبول ندارم و معتقدم برخي افراد به دليل علاقه و خلاء عاطفي که دارند از حيوانات نگهداري مي کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس