کد خبر 431827
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

با اصلاح قانون جزایی عراق، اعدام تروریست های تکفیری در این کشور آسان تر شد.

به گزارش مشرق، مسأله اجرای حکم تروریست های اسیر شده در عراق که جرم آنان محرز و محکوم به اعدام شده اند، چندی است مه در این کشور به بحران تبدیل شده است.

اجرای این احکام، نیاز به تنفیز رییس جمهوری دارد اما «فؤاد معصوم» همانند سلف خود «جلال طالبانی» تاکنون از امضاء احکام اعدام متهمان عملیات تروریستی در عراق سر باز زده و دلیل آن را تحقق آشتی ملی در این کشور اعلام کرده است!

در حالی که چند روز پیش «جمال وکیل» دبیرکل حرکت الوفاق الاسلامی عراق پس از دیدار با فؤاد معصوم، با صدور بیانیه ای، موافقت وی با تنفیذ احکام اعدام تروریستهای تکفیری را اعلام کرد اما هنوز این کارصورت نگرفته است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق توانست قانون مربوط به اجرای احکام اعدام در این کشور را تغییر دهد.

«حیدر الزاملی» وزیر دادگستری عراق از اصلاح قانون جزایی عراق در هیئت وزیران این کشور خبر داد.

براساس این طرح، وزیر دادگستری عراق می تواند که در صورت عدم امضای حکم اعدام از سوی رئیس جمهور پس از یک ماه، خودش این حکم را اجرا کند.

«عدنان الاسدی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق تعدیل قانون جزائی عراق را یک پیروزی برای قربانیان تروریسم در جهت گرفتن قصاص از جنایتکاران عنوان کرد.

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق هم پیش از این تاکید کرده بود که از امضای احکام اعدام امتناع نمی کند و چنین مطلبی را یک درخواست مردمی نمی داند.

شایان ذکر است پیش از 80 نماینده عراقی با امضای نامه ای از رئیس جمهور این کشور خواستند تا احکام تروریست هایی را که در دستگاه قضایی عراق به اعدام محکوم شده اند، تایید کند.

این نمایندگان عراقی درخواست خود را قانونی توصیف کردند و با اشاره به چالش های گسترده پیش روی عراق گفتند: تعداد تروریست های زندانی افزایش یافته است و نگهداری تروریست ها در زندان بویژه بعد از صدور حکم قطعی آنها توجیه پذیر نیست لذا خواستار تایید حکم اعدام آنها توسط رئیس جمهور هستیم.

هر از گاهی نیز متهمان فعالیتهای تروریستی از زندان فرار کرده و دوباره مشغول به اقدامات خود می شوند!
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    باید یا به کشورهای دیگر ارسال کند تا در سرمسازی و کشف بیماری و درمان بیماری و پیوند عضو استفاده شوند یا کشته شوند.
  • ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چاره بهتر اعدام میدانی قبل از زندان!
  • جاسم ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    فواذمعصوم از کدام آشتی ملی میگوید؟!تروریستهامردم عراق را به خاک وخون کشیدندوبه زنانشان تجاوزکردندوعراق رابه ویرانه ای مبدل ساختندوهنوزهم دست بردارنیستندواگر کمکهای ایران نبود تروریستها با سر فوادمعصوم فوتبال بازی میکردند!!اگر مجازات تروریستها اعدام نیست آنان را آزادکنندتا بروندوبا خیال راحت تر از گذشته مردم عراق راقتل عام کنندزیرا تروریستهای زندانی شده راه فراررا پیداخواهندکرد!به هرحال اگر اجازه اعدام تروریستها که کمترین مجازات است راندهندبه ملت عراق خیانت کرده اندوچه بسا با تروریستها نیز تبانی کرده اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس