کد خبر 431611
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام روش ارائه آموزش های مهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: ۶۰ درصد از دوره دیده ها جذب بازار کار می شوند.

 به گزارش مشرق، رهام کیائی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: سال گذشته دو طرح توانمندسازی در شورای عالی اشتغال مصوب شد که امسال نیز اجرایی می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار از ورود بیش از ۶۰ درصد کارآموزان دوره های تخصصی و مهارتی آموزش فنی و حرفه ای در بازار کار خبر داد و اظهارداشت: طرح توانمندسازی مناطق روستایی، مرزی و محروم از جمله طرح های جدید فنی و حرفه ای در سال جاری است.

کیایی ادامه داد: در اجرای این طرح، استان های مرزی در اولویت نخست برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای قرار دارند. وی یکی از مراحل اجرای این طرح را نیاز سنجی ذکر کرد و افزود: در این ارتباط نیاز سنجی از طریق ادارات کل و مراکز تابعه فنی و حرفه ای با همکاری فرمانداران، دهیاران و بخشداران انجام شده و به تناسب نیاز روستاها، دوره های آموزشی مشخص و برگزار می شود.

وی توانمندسازی دانش آموخته های دانشگاهی و دانشجویان را از دیگر طرح های این سازمان ذکر کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با دانشجویانی که متقاضی شرکت در این طرح هستند منعقد می شود و آموزش لازم به آنها برای جذب در بازار کار ارائه می شود.

معاون سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه این سازمان به سمت آموزش های تولید محور قدم برداشته است افزود: فنی و حرفه ای متولی آموزش های غیررسمی در کشور است. وی به تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: این سازمان طبق قانون، طرح تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس به رسمی را در برنامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس