کد خبر 431442
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که صدا و سیما نقش موثری در ترویج فعالیت های قرآنی دارد بیان داشت: پیش از این پیشنهادی به سازمان صدا و سیما داده ایم که هنوز عملی نشده است و باید درخصوص بیش از 50 مثال که در قرآن است فیلم های کوتاهی ساخته شود.

به گزارش مشرق، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ضمن تاکید بر این که اساتید حوزه باید کاری کنند که توجه به معانی قرآنی در اولویت قرار گیردگفت: نگران آن هستیم صرفا به الفاظ قرآن اصالت بخشیده شده و معانی قرآن کریم در حاشیه رفته و کم رنگ شود.

وی شنبه شب درآیین آغاز دروس تفسیر ماه مبارک رمضان دارالقرآن علامه طباطبایی قم بیان داشت: پرداختن به فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان ارزش بالایی دارد و تلاوت یک آیه از قرآن در این ماه معادل ختم قرآن در ماه های دیگر است.

وی با اشاره به این که پس از انقلاب، قرآن حضور بیشتری در حوزه های علمیه پیدا کرده است گفت: فعالیت های قرآنی زیادی در سطح عموم جامعه انجام می شود و هر سال مسابقات حفظ و تلاوت قرآن با دعوت از کشورهای اسلامی در ایران صورت می گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دروس تفسیر در حوزه نسبت به سابق اضافه شده است و مفسران بسیار خوبی در حوزه در بخش های مختلف داریم.

وی تاکیدکرد: اگر کسی الفاظ قرآن را خوانده و معنی آن را نداند مناسب نیست و نباید توجه به قرآن طوری باشد که معانی آن به حاشیه رانده شود.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که هر چه بیشتر قرآن در جامعه خوانده شود تا ایمان ها قوی تر و اخلاق ها پاک تر شود و معانی این کتاب آسمانی در جامعه گسترش یابد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: ابتکاری که در مساجد پس از نماز مغرب و عشا و نماز ظهر و عصر صفحه ای از قرآن و ترجمه آن خوانده می شود بسیار خوب است و در حوزه های علمیه سعی شود مفسران بیشتری پرورش یابند و به شهرستان ها اعزام شوند.

وی با اشاره به این که صدا و سیما نقش موثری در ترویج فعالیت های قرآنی دارد بیان داشت: پیش از این پیشنهادی به سازمان صدا و سیما داده ایم که هنوز عملی نشده است و باید درخصوص بیش از 50 مثال که در قرآن است فیلم های کوتاهی ساخته شود.

آیین تفسیر قرآن کریم به همت دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت آن استاد فقیه تفسیر حوزه واقع شده است تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب با حضور آیت الله رضا استادی از اساتید حوزه برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس