حقایقی که در عصر ظهور اتفاق می‌افتد، هیچکدام جدا از امام عصر (عج) نیست بلکه تجلی خود حضرت است. امام، کلمه عدل هستند و عقل، حیات و نور در ظهور ایشان تجلی می‌یابد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم): خداوند دو خیر کثیر به پیامبر (ص) دادند که قوای ایشان است، نخست قرآن کریم که مهیمن بر کتب دیگر انبیاء(ع) و اسرار عالم در آن است و واقعا هم عظیم است و دوم ائمه (ع) که ادامه وجودی نبی اکرم (ص) است.

اینها نشانه وجودی پیامبر (ص) هستند ایشان اینها را از خود به جا می‌گذارند و ادامه خودشان محسوب می‌شوند چرا که در واقع دو حقیقت‌اند که با خود ایشان آمده‌اند، یعنی قرآن که با حضرت (ص) آمده و ائمه هم همینطور. به تعبیر قرآن کریم این دو نور تضمین گر ادامه راه نبی اکرم (ص) هستند اگر خداوند این دو را به پیامبر (ص) نمی داد دعوت ایشان ادامه پیدا نمی‌کرد.

بنابراین هدایت نبی اکرم (ص) از سوی این دو نور ادامه پیدا می‌کند و در آیات قرآن هم مکرر درباره بحث تنزل هدایت الهی از چهار نوع آمده است، نخست نور همه عوالم از خداوند است و این نور مثلی است که در توحید صدوق آمده مَثَل نبی اکرم (ص) است سپس نور در عوالم به وجود می‌آید و مرحله بعد هم در خانه‌های انبیا و ائمه (ع) نزول می‌کند.

چراغدانی که نور نبی اکرم (ص) در آن جاری می‌شود، نور قرآن و نبوت نبی اکرم (ص) یا حضرت زهرا (س) تفسیر شده است.

حقایقی که در عصر ظهور اتفاق می‌افتد اینطور نیست که جدا از امام عصر (عج) باشد بلکه تجلی خود امام است. اگر عقل،‌حیات و نوری به وجود می‌آید در واقع ظهور تجلی امام (عج) است، امام کلمه عدل هستند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس