کد خبر 430915
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

کارشناس فوتبال با اشاره به بلاتکلیفی تیم‌ها در فصل نقل‌و‌انتقالات اظهار کرد: قطعا لیگ پانزدهم از کیفیت کمتری نسبت به لیگ چهاردهم برخوردار است.

به گزارش مشرق، مجید جلالی درباره بلاتکلیفی تیم‌ها بر روی نیمکت و عدم یارگیری بعد از گذشت دو هفته از شروع فصل نقل‌وانتقالات، اظهار کرد: تقریبا هر چند سال یک بار این مورد شایع می‌شود و تمام تیم‌ها هم با این پدیده مواجه می‌شوند. به مرور مدیرعامل و سرمربی آن‌ها تغییر می‌کند و این تغییرات پیامدهای سنگینی هم برای فوتبال دارد. بعد از تشکیل یک دولت جدید، در طول این دوره مدیران تیم‌ها تغییر می‌کنند و آنها هم اهداف و سیاستگذاری‌های خود را وارد تیم می‌کنند و به این ترتیب مشکلات جدید برای تیم‌ها به وجود می‌آید.

این کارشناس فوتبال درباره تاثیر این بلاتکلیفی بر کیفیت فصل آینده لیگ برتر گفت: قطعا بر کیفیت فصل‌آینده بازی‌ها هم تاثیر می‌گذرد چرا که ساختار تیم قبل تخریب شده و ساختار جدید دوباره به وجود آمده است. به همین دلیل کیفیت لیگ پانزدهم کمتر از لیگ چهاردهم خواهد بود. زمان آماده‌سازی تیم‌ها صرف تعیین مدیرعامل و سرمربی می‌شود و در واقع زمان را از دست می‌دهند. سپس در زمانی که باید با تیمشان به هماهنگی می رسیدند، به کوران مسابقات می‌رسانند و در نتیجه تیم به مشکل می‌خورد.

وی درباره اظهارنظر سرمربیان تیم‌ها بعد از شکست‌های پیاپی مبنی بر اینکه تیمشان بعد از هفته پنجم به هماهنگی می‌رسد، خاطرنشان کرد: وقتی مربی زمان آماده‌سازی را از دست می‌دهد، پس طبیعی است که باید تیمش را با انجام بازی‌ها مختلف در مسابقات آماده کند. با شروع مسابقات هم مشکلات گریبان تیم را می‌گیرد. اگر سرمربی‌ای تیم را دیر تحویل بگیرد، نمی‌توان او را مقصر دانست و باید به سراغ مدیرعامل و تصمیم‌گیرندگان تیم‌ها رفت.

جلالی با اشاره به جابه‌جایی بسیار بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات گفت: در این فصل با مشکلات زیادی مواجه هستیم. علاوه بر نظرات باشگاه، مدیرعامل و سرمربیان، افراد دلال هم در این صحنه حضور دارند. بحث دیگر قراردادهای یکساله بازیکنان با باشگاه‌ها است. این قراداد‌ها به جای اینکه فوتبالی باشند، تجاری هستند. آنها ضمن زدن ضربه به خودشان به فوتبال هم ضربه می‌زنند. باید قوانین بازدارنده‌ای را برای این موضوع در نظر گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: در بستن قرارداد مدیران بیشترین تاثیر را دارند. اگر آن‌ها از اصول فوتبال به دقت سر در بیاورند به جای بستن قرارداد یک ساله به قرارداد‌های بلند مدت فکر می‌کنند. این قراداد‌ها برای خود بازیکنان هم بهتر است چرا که جابه‌جایی بسیار موجب افت فنی آن‌ها می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس