کد خبر 430731
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه سرنوشت صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله بعدی لیگ جهانی والیبال دست خودمان است، گفت: انتظارمان کسب ۱۲ تا ۱۴ امتیاز در دیدارهای خانگی و شاد کردن دل مردم است.

به گزارش مشرق،‌ محمدرضا داورزنی صبح امروز جمعه و در آستانه دیدار تیم ملی ایران برابر آمریکا در دور برگشت از مرحله گروهی مسابقات لیگ جهانی والیبال، با بیان این مطلب گفت: تیم ملی آمریکا قهرمانی جهان و یکی از بهترین تیم‌های فعلی دنیااست اما تیم ملی ایران هم امروز خود را به یکی از بهترین تیم‌های جهان تبدیل کرده است. در این شرایط امیدواریم امروز و در سالن ۱۲ هزارنفری ورزشگاه آزادی تیم ایران نمایش خوبی را از خود ارائه دهند اما نتیجه هم دست خداست؛ هرچند در بازی‌های گذشته هم بازیکنان ملی‌پوش نمایش خوبی را از خود ارائه کردند.

وی با بیان اینکه کادرفنی و بازیکنان از همه نظر برای این بازی آماده هستند، افزود: بازیکنان در این مدت به خوبی تمرین کردند و هیچکدام از آنها مصدومیت جدی ندارند. امیدوارم در حضور پرشور مردم در سالن ۱۲ هزارنفری ورزشگاه آزادی، عملکرد خوبی را از مردان ایران برابر آمریکا شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در مورد صحبت اخیر کواچ که گفته است «آنهایی که توقع پیروزی قطعی تیمش برابر آمریکا در ایران را دارند، درک صحیحی از والیبال ندارند»، تاکید کرد: در این بین تاحدودی سوء تفاهم شده است زیرا کواچ و معروف اعلام کردند در هر رشته ورزشی که در چنین سطحی برگزار می‌شود، نباید گفت حتما پیروز می‌شویم.

وی اضافه کرد: بالاخره انتظار از بازیکنان تیم ایران ارائه بازی خوب است اما رقابت با تیم‌های قدرتمندی همچون آمریکا، لهستان و روسیه شرایط خودش را دارد و قطعا هر تیمی که کمتر اشتباه کرده و از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند، پیروز میدان می‌شود اما اینکه الزاما باید در هر مسابقه‌ای پیروز شد، منطقی نیست.

داورزنی با اشاره به اینکه بازی امشب ایران و آمریکا ۴۰ میلیون بیننده تلویزیونی داشته و ۱۲ هزار نفر هم با حضور در سالن محل برگزاری مسابقه این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کنند، یادآور شد: قطعا همه آرزوی پیروز تیم ایران در این مسابقه را دارند اما از طرف دیگر ما امیدواریم تیم ایران نمایش خوب و قدرتمندانه‌ای را برابر این حریف قدرتمند از خود ارائه دهد و نتیجه مناسبی را کسب کند.

دومین دیدار ایران و روسیه در لیگ جهانی والیبال

وی در مورد دو پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر روسیه هم خاطرنشان کرد: تیم ایران پیش از این دو بازی، هیچگاه بصورت رسمی برابر روسیه پیروز نشده بود و منهای موزارسکی همه نفرات مطرح خود را در اختیار داشت. مربی روسیه نیز تدبیری که باید برای پیروزی تیمش در جریان بازی انجام دهد، را به کار بست و بعد از باخت به ایران نیز آنقدر به او فشار آمده بود که نیم ساعت بعد از پایان مسابقه و درحالیکه چراغ‌های سالن خاموش شده بود، در محل برگزاری بازی نشسته بود و فکر می‌کرد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران که میهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم صبح روز جمعه بود، صحبت‌هایش در این خصوص را اینگونه ادامه داد: روس‌ها حتی از ۴-۵ بازیکن خود در بازی‌های خارج از خانه استفاده نکردند تا در خانه امتیازات لازم را بدست آوردند اما در نهایت مقابل ایران دو شکست را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه نفرات ایران بازی به بازی بهتر می‌شوند، تاکید کرد: تیم آمریکا درحالی به ایران سفر کرده که اختلاف ساعت بسیاری را تجربه کردند و در این شرایط انتظار می‌رود نفرات ایران عملکرد روانتری در این بازی داشته باشند و نتیجه خوبی را بدست آوردیم.

داورزنی در مورد اینکه آیا حریف مستقیم ایران در این مسابقات لهستان است؟ تصریح کرد: قطعا همینگونه است زیرا این تیم هفته آینده برابر روسیه به میدان می‌رود و بعد از آن باید با آمریکا روبرو شود. آنها دو بازی هم در ایران برگزار می‌کنند که همه نتایج این بازی‌ها در صعود ایران تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: در این شرایط طبیعتا انتظار از تیم ملی والیبال ایران کسب ۱۲ تا ۱۴ امتیاز در بازی‌های خانگی است تا بتوانیم به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شویم؛ هرچند همه این مسائل به عملکرد خوب بازیکنان به میدان بازی برمی‌گردد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در پایان با بیان اینکه امیدوار است تیم ملی والیبال کشورمان امشب بتواند دل مردم را شاد کند، گفت: بازی‌های‌ این گروه چه داخل و چه خارج از خانه مهم است اما سرنوشت صعودمان به مرحله بعدی لیگ جهانی والیبال دست خودمان است. در این شرایط اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم باید بیشتر تلاش کنند تا بیشترین امتیازها را در دیدارهای خانگی بدست آورده و شانس صعود به مرحله بعدی را بیشتر کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس