کد خبر 430662
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

میزان آب ذخیره شده در پشت سدها تا پایان بهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱.۳ میلیاردمترمکعب کمتر شده و در آستانه تابستان، تنها ۵۴ درصد حجم ایجاد شده سدهای کشور از آب پُر شده است.

به گزارش مشرق، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته سوم خردادماه، به ۲۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۸ میلیارد ۴۱۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌ اکنون ۲۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. حجم آب ورودی به مخازن سدها نیز تاکنون، ۱۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان ۱۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون مترمکعب بود. بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۵.۶ درصد كاهش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمكعب گزارش شده بود. مجموع ظرفیت مخازن سدهای كشور در زمان كنونی ۴۸.۸ میلیارد مترمكعب گزارش شده که میزان پُرشدگی سدها ۵۴ درصد بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس