مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا گفت گه ایران هم اکنون به مهمترین دغدغه عربستان تبدیل شده است.

 به گزارش مشرق، "دنیس راس" مشاور سابق خاورمیانه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: مهمترین دغدغه عربستان سعودی تحت پادشاهی "سلمان" ایران است. ما هم اکنون شاهد آن هستیم که سعودی‌ها موضع خود را اتخاذ می‌کنند و شاهد آن خواهیم بود که اقدامات بیشتری را انجام خواهند داد.

پس از آنکه سلمان در ماه ژانویه قدرت را در عربستان در دست گرفت، این کشور بیایانی توانست ائتلافی را با 9 کشور علیه حوثی‌ها در یمن تشکیل دهد و بمباران‌هایی که ائتلاف عربستان علیه یمن انجام داده تا کنون 2600 کشته به همراه داشته است.

شاید مهمترین نشانه از ناخرسندی سعودی‌ها از ایران در تلاش‌ای اخیر آنها در برگزاری نشست‌های محرمانه با سعودی‌ها از ابتدای سال 2014 و با هدف بررسی تهدید مشترک باشد.

"انور عشقی" ژنرال بازنشسته ارتش عربستان که هم اکنون ریاست موسسه مطالعات استراتژیک خاورمیانه در جده عربستان را بر عهده دارد گفت: ما با ایران مخالف نیستیم بلکه با رژیم و سیاست ایران مخالف هستیم چون آنها به دنبال احیای امپراطوری پارس هستند.

"ناصر هادیان" استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می گوید که سعودی‌ها درباره ایران اشتباه و اغراق می‌کنند.

وی افزود: سعودی‌ها در عراق و سوریه و لبنان ما را به چالش کشیده‌اند اما ما عربستان را در این کشورها به چالش نمی‌کشیم چون ما سعودی‌ها را به عنوان یک تهدید نمی‌بینیم.

هادیان گفت: شش کشور شورای همکاری خلیج فارس از حمایت یک ابرقدرت و تمام تسلیحات و منابع نفتی برخوردار هستند پس چرا آنها باید احساس آسیب پذیری بکنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس