کد خبر 430221
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

نماینده ویژه روسیه در سازمانهای بین‌المللی وین اعلام کرد که احتمالاً ایران و 1+5 به زودی به توافق جامع هسته‌ای دست پیدا می‌کنند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر وارونکوف» نماینده ویژه روسیه در سازمانهای بین‌المللی وین در مصاحبه با اینترفکس اعلام کرد که احتمالاً ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به زودی به توافق جامع هسته‌ای می‌رسند.

وی همچنین در خصوص دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست بین‌المللی اقتصادی «سنت پترزبورگ» درباره ایران گفت: نشست بین آمانو و لاوروف در قالب نشست بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. آنها در خصوص مشارکت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای توافق جامع در صورتیکه بین ایران و 1+5 تحقق یابد و احتمالاً به زودی محقق می‌شود، گفت‌وگو می‌کنند.

از طرف دیگر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز قرار است برای بحث در مورد پرونده هسته‌ای ایران، با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

طبق گزارش اینترفکس، نشست سنت پترزبورگ قرار است 18 ژوئن (28 خردادماه) برگزار می‌شود.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ریاست معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل آغاز شد.

هفتمین دور این مذاکرات از روز چهارشنبه 20 خرداد ماه به مدت چهار روز در وین برگزار و معاونان ظریف یکشنبه شب برای انجام مشورت‌های داخلی به تهران بازگشتند ولی مذاکرات کارشناسی به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 در وین در جریان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس