سازمان جهانی کار اعلام کرد: در حال حاضر، ۵۳ میلیون نفر کارگر خانگی در جهان وجود دارد که ۸۳ درصد از آنها زن هستند.

 به گزارش مشرق، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت کارگران خانگی در کشورهای مختلف جهان اعلام کرد: با وجود پیوستن ۴۳ کشور جهان به برنامه های حمایت از کارگران خانگی، هم اکنون در حدود ۵۳ میلیون کارگران خانگی در سراسر جهان وجود دارد.

بر پایه این گزارش، ۸۳ درصد از این کارگران زن هستند. هم اکنون کارگران خانگی از آسیب پذیرترین گروه های کارگران در جهان هستند. سازمان جهانی کار در قالب کنوانسیون شماره ۱۸۹ به دنبال حمایت از کارگران خانگی به صورت محدود کردن ساعات کاری، کاهش فعالیت روزهای کاری در هفته، رعایت و پرداخت حداقل دستمزد، پرداخت اضافه کاری، تقویت امنیت اجتماعی و بهبود شرایط اشتغال است.

سیاستگذاران مذاکراتی را در مورد تقویت نهادهای بازار کار مانند رعایت و تقویت حداقل دستمزد و ایجاد اینگونه پوشش ها برای آن دسته از کارگرانی که به طور سنتی خارج از دسترس قوانین کار هستند، دنبال می کنند. این سیاست ها به عنوان یک استراتژی به منظور محدود کردن نابرابری ها، کاهش مشاغل غیررسمی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از کارگران عمل می کنند.

اشتغال کارگران خانگی در منازل با احترام متقابل حقوق نیروی کار و کارفرمایان باید باشد. در قالب گفتگوها، کارفرمایان نیز آمادگی خود را برای بهبود شرایط کاری و زندگی کارگران خانگی در کشورهای مختلف جهان نشان داده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس