کد خبر 430
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

منابع رسانه اي امارات متحده عربي از نحوه جديد جمع آوري اخبار داخلي ايران براي پخش و تحليل هاي ضد جمهوري اسلامي توسط سفارت خانه هاي انگليس در تهران و کشورهاي همسايه خبر مي دهند.


به گزارش مشرق به نقل از جهان، با افشاي نيت سوء دولت «بلر» در خصوص اخبار دروغ مرتبط با ايران توسط سفير سابق اين کشور در تهران و همچنين کمبود اخبار ضد جمهودي اسلامي ايران در بنگاه شايعه پراکني بي بي سي و شکست مأموريت هاي اين رسانه ها در جنگ نرم عليه ايران، کارگزاران دستگاه امنيتي انگليس و بي بي سي وادار شدند دست نياز به سوي وزارت امور خارجه انگليس دراز کرده و از سفارت خود در تهران بخواهند با جمع آوري اخبار اجتماعي و فرهنگي ايران دور تازه اي از خبرسازي و رخنه فرهنگي و ساختارشکنانه را در جامعه ايران بويژه جوانان و نوجوانان فراهم سازند.
در تقاضانامه اي که از سوي بي.بي.سي به وزارت امور خارجه انگليس ارسال شده، پيگيري در بازار نشر ايران بويژه ترجمه، اخبار تئاتر و سينما بخصوص سياه نمايي جامعه ايران پس از انقلاب، آسيب هاي اجتماعي، چالش هاي اقتصادي و حتي پوشش و رفتارشناسي نسل جوان ايران بصورت جدي مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، در اين درخواست همچنين جمع آوري اخبار در خصوص گرايش به موسيقي و اشاعه فرهنگ غربي در ايران و خوانندگان جوان زيرزميني نيز موزد توجه قرار گرفته و از سفارت خانه هاي انگليس در کشورهاي همسايه ايران بويژه کشورهاي حوزه خليج فارس خواسته شده است از ايرانيان مسافر و مقيم اين کشورها بيشتر در خصوص بافت ها فرهنگي و اجنماعي ايران اطلاعات جمع آوري شود.

رخنه هرچه بيشتر به دانشگاه هاي ايران، توجه به نشريات دانشجويي و شکار اطلاعات از طريق اينترنت با حيله هاي تازه و فراتر از آن بدست آوردن فيلم هاي کوتاه جوانان ايراني و فيلم هاي مستند از ديگر تقاضاهاي «بي بي سي» از دستگاه ديپلماسي انگليس در ايران است.

اخيراً بي بي سي فارسي با افزايش نگاه خود به مسايل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايران فصل تازه اي از تخريب و توطئه عليه جمهوري اسلامي ايران را آغاز کرده است.

بادآور مي شود در جريان فتنه پس از انتخابات يکي از مسؤولين مهم سفارت انگليس در تهران در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي ايران بشدت فعال بوده و در اين راه گروهي از اتباع ايران را به استخدام خود درآورده بود. با اين وجود با تنگ شدن حلقه هاي جاسوسي مرتبط با انگليس و در هم شکستن جريان فتنه، فرافکني دستگاه شايعه پراکني لندن اکنون به اوهام و خيالات منتهي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس