کد خبر 429974
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن تایید وجود نسخه های دارویی چند صد میلیونی، در عین حال تجویز این قبیل نسخ برای بیماران را همچون«تیری در تاریکی» دانست.

به گزارش مشرق، دکتر رسول دیناروند اظهارداشت: نمونه هایی از نسخه های دارویی که بالای ۶۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، در کشور داریم و حتی ممکن است بعضا از این ارقام هم بیشتر شود که مربوط به بیماران صعب العلاج و خاص است.

وی با بیان این مطلب که تجویز نسخ گران قیمت دارویی عمدتا مربوط به داروهای خارج از فهرست دارویی کشور است، تاکید کرد: این داروها تازه در دنیا مطرح شده اند و عموما برای بیماری های صعب العلاج و خاص کاربرد دارد.

دیناروند با عنوان این مطلب که تجویز این قبیل داروها همچون «تیری در تاریکی» است، گفت: قرار نیست این داروها حتما بیمار را از مرگ نجات دهد و چه بسا که ممکن است تاثیری هم نداشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: البته خیلی از مواقع نسخه های داروهای گران قیمت نوشته می شود اما واردات صورت نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه برای واردات این قبیل داروهای گران قیمت کمیته ای در سازمان غذا و دارو تشکل شده که می بایست اجازه واردات بدهد، تاکید کرد: در صورت مجوز واردات، هزینه دارو بر عهده بیمار خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس