یک پایگاه انگلیسی در گزارشی خواستار ممانعت از بازگشت تروریستهای اعزامی از این کشور به عراق و سوریه و کشورهای آفریقایی و مرگ آنها خارج از انگلیس شد.

به گزارش مشرق، یک پایگاه انگلیسی خروج تروریستها از این کشور و پیوستن آنها به تروریستها در دیگر کشورها را «خبر خوبی» خواند.

«دیلی میل» در گزارشی درباره حضور اتباع انگلیسی در میان تروریستها در سوریه،‌ عراق و برخی کشورهای آفریقایی، نوشت: «می‌خواهید به جهادگرایان بپیوندید؟ فراموش نکنید مسواکتان را بردارید».

پایگاه انگلیسی گزارش داد: «توماس ایوانز 24 ساله و تلحا اسمال 17 ساله دو مرد جوان انگلیسی در درگیریهای هفته گذشته برای گروه‌های تروریستی اسلامی در خارج از این کشور کشته شدند. یکی خود را در عراق منفجر کرد و دیگری توسط سربازان ارتش در کنیا کشته شد. این موضوع خوب است.

این پایگاه نوشت: «حداقل اینکه آنها قادر به بازگشت به اینجا(انگلیس) و کشتن شهروندان انگلیسی نخواهند بود. هر دوی اینها افرادی قاتل بودند. ایوانز در حالی که در حمله تروریستی به پایگاه ارتش کنیا شرکت داشت، کشته شد و اسمال در حمله انتحاری به عراق با خودروی بمبگذاری شده خود را منفجر کرد».

در این گزارش با اشاره به فعالیتهای تبلیغاتی تروریستها در فضای مجازی آمده است: «هر دوی این تبعه‌های انگلیس با پروپاگاندای اسلامگرایانه در اینترنت تحریک شدند».

این پایگاه هشدار داد: «این دو مورد نشان می‌دهد چطور شاخک‌های تروریسم در حال تعبیه شدن در تار و پود ملت ما است. چه کسی تصورش را هم می‌توانست بکند که شهر وایکومب به مقری برای جذب نیروی جهادگرایان تبدیل شود؟»

دیلی میل همچنین گزارش داد که توماس ایوانز در سال 2011 و زمانی که برای پیوستن به تروریستها به سومالی رفت توسط نیروهای اطلاعاتی تحت نظر بود.

در ادامه این مطلب با اشاره به وضعیت تلحا اسمال 17 ساله ساکن یورکشایر انگلیس و عضویت وی در گروه تروریستی داعش آمده است: «از والدین او گرفته تا نماینده پارلمان این شهر، نقل شده که او فردی سختکوش، مهربان و آرام بود. والدین و دوستانش گفتند که او از راه اینترنت افراطی و رادیکال شد. این موضوع قابل تردید نیست چرا که اینترنت به هزاران سایت مسموم که درصدد جذب مردان و زنان جوان هستند، آلوده است».

دیلی میل نوشت: «اما این موضوع کاملا دلیل تسلیم او در برابر تروریستها را توضیح نمی‌دهد. قطعا تعداد زیادی از جوانان این پایگاه‌ها را دیده‌اند اما این احساس را نداشتند که باید به سوریه بروند و خودروی تویوتای پر از مواد منفجره را به پالایشگاه بکوبند».

در این گزارش می‌خوانیم: «بهترین دوست اسمال که او هم همراه وی به سوریه رفته بود، برادر یکی از تروریستهای جوان بریتانیا است که به دو سال زندان محکوم شده است. اگر فرزند شما با برادر یک تروریست بچرخد، به نظر شما او در رایانه و اینترنت دنبال چه کاری پیش از آنکه خانه را ترک کند، می‌گشت؟».

دیلی میل با تشکر از نیروهای امنیتی انگلیس اینطور نوشت: «با وجود کار فوق‌العاده سرویسهای امنیتی برای امن نگهداشتن ما، تعداد افراد جوان که چنین پایگاه‌های شیطانی را مشاهده می‌کنند، در حال فزونی است».

این پایگاه انگلیسی با ادعای آنکه «حتی وقتی تردید و ظن قابل توجیه درباره عزیمت یک مسلمان بریتانیایی جهت الحاق به داعش وجود داشته باشد، همیشه برای مقامات ممکن نیست که مانع ترک کشور توسط آنها شوند»، تاکید شد: «بگذارید آنها بروند».

در پایان این مطلب آمده است: «آنچه ما باید قادر به انجام باشیم آن است که مانع بازگشتشان شویم. هفته پیش به ما گفته شد که حدود 700 عضو سابق داعش اکنون به فکر بازگشت به بریتانیا و طراحی حملات در اینجا هستند. تنها خبر خوب این است که توماس ایوانز و تلحا اسمال جزو آنها نخواهند بود».

تاکید دیلی میل بر لزوم ممانعت از بازگشت تروریستها به انگلیس در حالی مطرح شده که چندی پیش بود که دیوید کامرون هم در اظهاراتی بر لزوم عدم بازگشت تروریستهای اعزامی از این کشور به سوریه و عراق تاکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    حرف حق چه کسی دوست داره این جانوران در کشورش زندگی کنند
  • جواد ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    اصولایکی ازبرنامه های غرب وهدف انهاازایجادداعش وپرورش تروریسم درمنطقه خاورمیانه،گسیل داشتن تروریستها وجانی های کشورهای غربی به کشورهای عراق وسوریه برای کشته شدن دراین منطقه است که بااین کاردوهدف عمده ؛یکی راحت شدن ازشرجنایتکاران کشورخودودیگری ایجادجنگ وآشوب درکشورهای مسلمان برای ایجاددودستگی واختلاف وفروختن سلاحهای خودبه این کشورهارادنبال می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس