کد خبر 42959
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴

وب سايت 'مديا پارت' با انتشار گزارشي مدعي شده است که مسوولان برنامه توسعه ملي فدراسيون فوتبال فرانسه در نشستي محرمانه تصميم گرفته اند تعداد بازيکنان نژادهاي مختلف را در مدارس فوتبال اين کشور کاهش بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، ظاهرا اين کميته که شامل 'لوران بلان' سرمربي تيم ملي فوتبال فرانسه هم مي شود، تصميم گرفته است تعداد بازيکناني که اصليت سياه پوست و عرب دارند را در آکادمي هاي جوانان محدود کند.
به گزارش منابع خبري، در پي انتشار اين خبر فدراسيون فوتبال فرانسه اعلام کرد، موضوع را مورد رسيدگي قرار خواهد داد.
از سوي ديگر 'فرناند دوشاسوي' رييس فدراسيون و لوران بلان در کنفرانس هاي خبري جداگانه اي، هرگونه اطلاعي از چنين برنامه هايي را انکار کرده اند.
دوشاسوي گفت: تحقيقات داخلي در فدراسيون انجام خواهد شد. شايد يک بحث غير رسمي در پشت درهاي بسته يا راهرو بوده باشد. من نمي توانم همه جا باشم ولي مطمئنم تخلفي صورت نگرفته است.
يکي از افرادي که در گزارش مديا پارت متهم به اظهارات نژادپرستانه شده، 'فرانسوا بلاکار' مدير فني تيم ملي فرانسه است.
وي در اين باره گفت: فدارسيون نگران بازيکناني با مليت دوگانه است که در نهايت فرانسه را ترک کرده و به کشورهاي اصلي خود بر مي گردند. آيا بايد چنين وضعيتي را بپذيريم؟ آيا نقش ما اين است که بازيکنان کشورهاي ديگر را پرورش بدهيم؟ اين مسئله به تمامي بازيکناني که مليت دوگانه دارند مربوط مي شود و هيچ ارتباطي به رنگ پوست آنها ندارد.
لوران بلان سرمربي تيم ملي فرانسه نيز اظهار داشت: چيزي نشنيده ام. دروغ است. نمي توان فوتبال را سهميه بندي کرد چون اصل فوتبال از تنوع و گوناگوني ساخته شده است.
بلان در حالي توانست فرانسه را به قهرماني در جام جهاني 1998 برساند که به دليل مليت دوگانه برخي از بازيکنانش، رسانه هاي فرانسه به تيم او لقب 'سياه، سفيد و عرب' را داده بودند.
وي گفت: تبعيضي که امروزه در فوتبال وجود دارد اين است که بازيکنان معروف کمتر مجازات مي شوند، اما آنچه که مرا بيشتر اذيت مي کند اضافه کردن رنگ پوست به اين موضوع است. گوناگوني همانطور که در خيابان هست در فوتبال هم وجود دارد.
مديا پارت مدعي شده است، هدف مسوولان فدراسيون فرانسه کاهش تعداد بازيکنان سياه پوست و عرب در آکادمي هاي جوانان به خصوص در باشگاه هاي المپيک مارسي و المپيک ليون است.
'خوزه آنيگو' مدير ورزشي باشگاه المپيک مارسي اين اتهام را شرم آور دانسته است و 'ديديه دشام' سرمربي مارسي که کاپيتان فرانسه در جام جهاني 1998 بود، گفت: من لوران بلان را خوب مي شناسم. ما در يک تيم چند نژادي با هم کار کرده ايم و به آن دوران افتخار مي کنيم.
مديا پارت باشگاه مارسي را متهم به اجراي سهميه نژادي در آکادمي فوتبال خود کرده است با وجود اين دشام در ادامه خاطر نشان کرد: بازيکنان ما از آفريقاي شمالي تا آمريکاي جنوبي هستند.
حزب سبزهاي فرانسه نيز با انتشار بيانيه اي در اين باره اعلام کرد: نژادپرستي در فرانسه بي اهميت شده است. اين اتفاقات نشان مي دهد که نژادپرستي در تمامي سطوح جامعه ما از کاخ اليزه تا فدراسيون فوتبال، اهميت خود را از دست داده است.
بنا بر اين گزارش، انتخابات رياست جمهوري فرانسه در حالي قرار است سال آينده برگزار شود که موضوع مهاجرين اين کشور به مهم ترين بحث روز تبديل شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس