کد خبر 429488
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲

رامین صفویه قهرمان المپیک در رشته جودو به دلیل مشکلات مالی، ورزش قهرمانی را کنار گذاشت.

به گزارش مشرق، رامین صفویه تنها دارنده مدال طلای المپیک جودو به علت مشکلات مالی، ورزش قهرمانی را کنار گذاشته است و در حال حاضر با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

صفویه از جودوکاران وزن منهای 100 کیلوگرم ایران در رقابت‌های المپیک نوجوانان نانجینگ بوده که در سال 2014 موفق شد با غلبه بر تمام حریفان خود برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشور مدال طلای المپیک جودو را به دست آورد.

عاقبت تلخ قهرمان جودوی المپیک

وی از ملی‌پوشان برجسته جودو کشور به شمار می‌آید که وجود مشکلات مالی انگیزه وی را برای ادامه راه از بین برده و امروز در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

اردشیر موحددانش رئیس هیئت جودو استان قزوین در این رابطه در قزوین اظهار داشت: وجود مشکلات مالی سبب شده است که قهرمانان ما ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و انزواطلب شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی این هیئت ورزشی، افزود: هیئت جودو استان قزوین با مشکلات مالی زیادی مواجه است و به همین دلیل نمی‌تواند اهداف و برنامه‌های ورزشی خود را دنبال کند.

رئیس هیئت جودو استان قزوین درباره وضعیت رامین صفویه توضیحی داد و گفت: این قهرمان با وجود اینکه توانسته افتخارات بسیاری را برای استان و کشورمان کسب کند اما از سوی مسئولان حمایت نشده و همین امر باعث دلسرد شدن این ورزشکار شده است.

اردشیر تصریح کرد: علیرضا شیری جودوکار قزوینی هفت‌بار قهرمان کشور شده است و از استعدادهای ورزشی به شمار می‌آید که این قهرمان نیز امروز ورزش جودو را کنار گذاشته است.

رامین صفویه قهرمان المپیک جودو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: دیگر ورزش قهرمانی را به دلیل مشکلات مالی کنار گذاشته‌ام و به صورت عادی تمرینات خود را ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جودو و ورزش و جوانان استان قول‌های خود را عملیاتی نکرده‌اند، افزود: فدراسیون جودو قول‌های زیادی را به من داده اما هیچ یک از آن‌ها را اجرایی نکرده است.

صفویه بیان کرد: من به دلیل مشکلات مالی توانایی حضور در اردوهای تیم ملی جودو را نداشتم که این موضوع را با فدراسیون جودو مطرح کرده و آن‌ها عنوان کردند که اگر توانایی مالی ماندن در اردوها را ندارم، می‌توانم در اردوها حضور پیدا نکنم.

قهرمان المپیک جودو تصریح کرد: به همین خاطر از اردوها خارج شدم و ترجیح دادم در استان قزوین تمرینات خود را دنبال کنم.

وی در رابطه با وضعیت اشتغال خود، گفت: در این زمینه نیز حمایتی صورت نگرفته و من در کنار پدرم در رستورانی مشغول به کار هستم.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون رامین صفویه تنها دارنده طلای المپیک جودو به دلیل کم‌کاری مسئولان از ورزش حرفه‌ای دور شده و نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان حوزه ورزش است.

امیدواریم که مسئولان ورزشی کشور با مدیریتی مناسب از سوختن استعدادهای ورزشی همچون رامین صفویه که قهرمانی المپیک را در کارنامه خود دارد، جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عزیز شموسی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    من اگه به جای تو بودم با یک تیم چینی یا کشوری مثل کره که جودو و ورزشکار خوب برایشان محترم بوده تماس میگرفتم با سرمایه آنها برای ان کشورها مدالهای خوش رنگ برای الن کشور میاوردم تا مسئولان ما بدانند که یک من ماست رو چند نفری باید خورد
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    رامين جان معطل اين جماعت از خودراضي قدرنشناس نشو. كشورهاي مختلفي هستند كه با منت خاك كفشتو سرمه چشمانشون مي كنند بلند و برو كه بعدا حسرا به دل نموني.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    بره فوتبال
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    برو کشورهای همسایه شمالی یا جنوبی پول خوبی بابت مربیگری بهت میدن.لینجا قدر شما رو نمیدونن
  • مجید چیلیس ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    بزرگترین اشتباه اینه که توی این کشور بمونی و خودتو حروم کنی. من اگه جاش بودم می رفتم یه کشور دیگه و واسه اونا مقام میاوردم حتی شده با تغییر ملیت
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    اگه بره جمهوری اذربایجان یه میلیون دلار بهش میدن..
  • رضا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    تا وقتی فوتبال است بقیه ورزشها دیده نمیشوند
  • aras ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    نکته جالبش اینه که وزیر میگه افتخار میکنه 1 ریال (!!!) تو ورزش قهرمانی خرج نکرده ، منظورشون پول دادن به فدراسیون فوتبال و استقلال و پرسپولیسه از اون ور این خبرا شنیده میشه
  • کیان ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    واقعا برای مسولین که همینجور عین خیالشون نیست بی خیال همه چیز هستن متاسفم
  • عمار ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    وقتي اينجاست اهميتي به اين ورزشكار داده نميشه اما اگر ايشون با اين وضعيني كه داره بره براي يك كشور ديگه مسابقة بده وپرچم كشور ديگه رو بالا ببره... هزار انگ وطن فروشي بهش ميزنند.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    خجالت هم نمی کشند. مسولان خخخخخخخ
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    لعنت خدا برکسانی که تو این مملکت خون شهدا شده پله ترقیشان وفقط فکر منافع شخصی خود هستند وهزینه ای بیشماری درجاهای بیخود هزینه میکنند وفکر این قهرمانان عزیز نیستند
  • خسرو ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    برو فوتبال نونت تو روغنه اصلا مهم نیس بازی بلدی یا نه فقط به کی روش گیرمیدن برو ملیت یه کشور دیگه رو بگیر !!! شرم آوره بخدا پسر مربی فوتبال ماشین میلیاردی سوار میشه اولین قهرمان المپیک تو این رشته باید تو رستوران کار کنه..... شهدا بیاید که دارن راه شما رو خوب ادامه میدن؟!!!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    عامو فکر میکنی اقایون ناراحت میشن طرف میره تو تیم دیگه ..نه خیلی راحت میان ژست وطن دوستی میگرن وبیقه میشن بی غیرت!!! یه سرچ کن تو نت ببین برخی قهرمانان ورزشی غیر فوتبالی چه حالی دارند از سیگار وفلافل بگیر تا الا اخر .. مهم فقط فوتباله که تو دیده هم نون داره هم اب..
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    خب ورزش نکن . چطور میشه؟ اصلا مکه واس ما ورزشکار شدی؟!
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    این قهرمانان سرمایه های این کشورند
  • علی ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    ب بم جان بلند شو برو که اونجا بهشتی میشه واست والا باید بمونی حرسشو بخوری سالاااار
  • علی ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    ب بم جان بلند شو برو که اونجا بهشتی میشه واست والا باید بمونی حرسشو بخوری سالاااار
  • فوتبالی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    سر وزیر ورزش سلامت.سر دست اندر کاران تربیت بدنی و المپیک سلامت.بعد از فرار مغزها .باید منتظر فرار مدال اورانمون هم باشیم
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    وقت خانه تکانی فدراسیون جودو خیلی وقت است گذشته مسئولان منتظر چه هستند؟
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    جودوی اذربایجان قویه .قهرمانی کشورشونم فکر نکنم بیاره.ولی کشورای عربی خیلی راحت میتونه بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس