کد خبر 429293
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

پس از آنکه یونان و بدهکارانش نتوانستند برای جلوگیری از نکول یونان در پرداخت بدهی هایش به توافقی دست یابند، قیمت طلا امروز افزایش یافت و به ۱۱۸۴ دلار در هر اونس رسید.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از آنکه یونان و بدهکارانش نتوانستند برای جلوگیری از نکول یونان در پرداخت بدهی هایش به توافقی دست یابند، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما تقویت ارزش دلار و نشست فدرال رزرو در اواخر این هفته موجب شد که رشد قیمت چندان نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در معاملات اولیه به رقم 1186 دلار و 20 سنت رسیده بود، با اندکی تعدیل، 0.3 درصد نسبت به جلسه گذشته افزایش یافت و به 1184 دلار و 28 سنت رسید. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی نیز 0.1 درصد افزایش یافت.

تجار تاثیرات افزایشی ناشی از بحران یونان را مورد توجه قرار دادند. مذاکرات بین یونان و بدهکارانش به شکست انجامید. یونان در معرض ناتوانی در پرداخت بدهی هایش قرار دارد و این آینده این کشور در حوزه یورو را تهدید می کند.

تقاضا برای طلا معمولا در هنگامه بروز وضعیت های مبهم سیاسی و مالی افزایش می یابد، هرچند که این افزایش ها معمولا کوتاه مدت است.

تحلیلگران بانک بارکلیز امروز در یادداشتی نوشتند: «طلا اندکی تاثیر افزایشی را تجربه کرده که برای متوقف کردن روند کاهشی کافی بوده است و در مقابل بر نشست سیاست گذاری فدرال رزرو متمرکز شده است.»

میزان دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه شاهد خروج سرمایه های بیشتری بوده و به پایین ترین رقم از سال 2008 تاکنون رسیده است.

تقاضای فیزیکی در آسیا ضعیف بوده، زیرا سود دهی در سایر بازارها سرمایه گذاران را از بازار طلا دور نگه داشته است.

تجار اکنون در انتظار شنیدن اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا در اواخر هفته جاری هستند تا ببینند این بانک چه زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس