کد خبر 429286
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

فدراسیون فوتبال مراکش و کمیته ملی المپیک این کشور در بیانیه‌ای اتهام رشوه‌دهی را به مقامات فیفا به منظور دریافت امتیاز میزبانی، رد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال مراکش و کمیته ملی المپیک این کشور ساعاتی پیش بیانیه‌ای صادر کردند و ضمن آن متاکد شدند که تمام گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با این که کشورشان به منظور کسب امتیاز میزبانی جام‌جهانی 1998 رشوه‌ داده را مردود دانستند.

چنان‌که خبرگزاری رسمی و دولتی مراکش گزارش می‌دهد، مدرک معتبری تا کنون در ارتباط با این‌که مدیریت ورزشی و فوتبالی مراکش رشوه و زیرمیزی پرداخت کرده باشد موجود نیست و همه اتهاما‌ها باطل هستند.

مراکش نخستین کشور عربی- آفریقایی است که تا کنون برای میزبانی جام‌جهانی نامزد شده؛ این کشور نخستین بار در سال 1994 بدین منظور نامزد شد.

در هفته‌های اخیر رسانه‌‌های متعددی، مصر، مراکش و آفریقای‌جنوبی را به رشوه‌دهی به منظور دریافت امتیاز میزبانی جام جهانی متهم کرده‌اند اما تا کنون تنها مورد آفریقای‌جنوبی اثبات شده است.

جام جهانی بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان است و کسب امتیاز میزبانی آن، مزایای فراوانی از جمله درآمد بسیار، معرفی شدن جوانب متعدد آن کشور و... دارد، به گونه‌ای که بسیاری از کشورها حاضرند هر کاری کنند تا آن امتیاز را به دست آورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس