کد خبر 429262
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

یوسین بولت، قهرمان دوهای سرعت جهان این روزها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و از روزهای اوج فاصله گرفته است و عملکرد او در مسابقات اخیر دور از حد انتظار بوده است.

به‌ گزارش مشرق، یوسین بولت با وجود موفقیت در مسابقه 200 متر مرحله هفتم لیگ "الماس" در نیویورک به نظر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

یوسین بولت که پیش از این در دوی 200 متر رکورد 19 ثانیه و 19 صدم ثانیه را از خود بر جای گذاشته بود. در این مسابقات در 20 ثانیه و 29 صدم ثانیه 200 متر را دوید و رکورد خوبی برای او نبود.

بولت خود نیز اعتراف کرده بود که عملکردش در قوس‌های پیست پایین‌تر از حد استاندارد بوده است.

بولت 28 ساله که رکورد 100 متر جهان را در دست دارد نتوانست در این مسابقات سرعت فوق‌العاده‌ی خود را به نمایش بگذارد. ژارنل هیوز 19 ساله از آنگولا تنها سه صدم ثانیه بعد از بولت از خط پایان عبور کرد.

بولت درباره عملکرد خود گفت: من از عملکرد خودم راضی نیستم. من در قوس‌ها افتضاح بودم. نمی دانم چه اتفاقی افتاد. بدترین عملکردم در قوس‌ها را به نمایش گذاشتم. بولت معتقد است که نحوه دویدنش در قوس‌ها بر کل مسابقه تاثیرگذاشته است.

او افزود: بعد از گذشتن از قوس، فهمیدم که خیلی سریع نبوده‌ام. می خواستم تنها به خانه باز گردم. خیلی فشار نیاوردم.

این اولین باری نیست که بولت عملکرد بدی را از خود نشان می‌دهد. او در مسابقات کینگستون نیز 200 متر را در 20 ثانیه و 20 صدم ثانیه و در مسابقات اوستراوا 200 متر را در 20 ثانیه و 13 صدم ثانیه دوید.

این در حالی است که از او انتظار می‌رود 200 متر را در کمتر از 20 ثانیه بدود.

هنگامی که بولت در المپیک 2008 پکن دوید به نظر یک قهرمان بزرگ می‌آمد. او در دوی 100 متر و 200 متر مدال طلا گرفت و در مسابقات جهانی سال 2009 در این دو رشته رکورد خود را شکست. عملکرد او در سال 2009 و رکوردهایش طوری بود که همه او را شکست ناپذیر دانستند. رکورد او در 100 متر 9 ثانیه و 58 صدم ثانیه و در 200 متر 19 ثانیه و 19 صدم ثانیه است. او در آن سال تنها 23 سال داشت که برای یک دونده اوج جوانی محسوب می‌شود. در آن زمان به نظر می رسید که بولت بتواند در 100 متر حتی رکورد 9 ثانیه و 50 صدم ثانیه را نیز بزند.

با وجود این که بولت هنوز بهترین دونده دنیا محسوب می‌شود. او نتوانست به اوج عملکردش در آن سال‌ها باز گردد. در سال 2014 او دچار آسیب‌دیدگی‌ های پی در پی شد و رقیبان او همچون جاستین گاتلین در آمادگی به سر می‌بردند. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که روزهای خوب بولت از او فاصله زیادی دارد.

احتمال این که در بازی‌های قهرمانی جهان امسال بالاخره بولت یکی از قهرمانی‌های خود را از دست بدهد بسیار زیاد است. شکست بولت در استادیوم "خانه پرنده" پکن جایی که اولین بار به یک قهرمان تبدیل شد، می‌تواند به تلخی شکست او بیفزاید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس