کد خبر 428970
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶

رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش تاکید کرد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا دسترسی کاملی به آلمان دارند و می توانند هر کاری را که بخواهند انجام دهند و این بدان معناست که آلمان هنوز در اشغال قدرت های متحد غربی است.

به گزارش مشرق، گرت پولی رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی تصریح کرد که آلمان هنوز یک کشور اشغال شده است و سرویس های اطلاعاتی کشورهای متحد غربی هنوز در خاک این کشور به صورت آزادانه فعالیت می کنند.

افشای اسناد ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسی غیر قانونی واشنگتن و سایر متحدانش در سال 2013 میلادی، شوک عجیبی را به کشورهای متحد آمریکا به خصوص آلمان وارد کرده است.

اسناد ادوارد اسنودن نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از بسیاری از شهروندان اروپایی حتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی می کرده است.

پولی در ادامه افزود: آلمان، سیاستمداران آلمانی و اقتصاد آلمان از اهداف اولیه سرویس های جاسوسی آمریکا بوده اند. مقام های آلمانی به صورت فنی قادر به حفاظت از دولت، کسب و کار و جامعه خود از جاسوسی های آمریکا نیستند.

پس از افشای جاسوسی های آمریکا، مرکل سعی کرد تا توافقنامه ای را با آمریکا با هدف عدم جاسوسی دو کشور متحد از یکدیگر به امضا برساند.

رئیس سابق سرویس اطلاعات اتریش گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا و سرویس جاسوسی انگلیس نخستین نهادهای اطلاعاتی هستند که در خاک آلمان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • از تبریز ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    بعد از جنگ جهانی دوم در المان نژاد خالصی باقی نمانده بود المانی های امروزی دورگه های ترکیه ای های مهاجر یا روس هایی بودند که اولین بار برلین را فتح کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس