کد خبر 428785
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

رژیم صهیونیستی در صدد است، گزارشی را درباره حملات سال ۲۰۱۴ خود به غزه منتشر کند و استدلال کند که تجاوزات آنها به غزه قانونی بوده است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در صدد است روز یکشنبه (امروز) گزارشی را منتشر کند و در آن استدلال کند که تجاوز این رژیم به غزه در سال 2014، قانونی بوده است.

بنا به گزارش رویترز، این اقدام اسرائیل با هدف پیش‌‌دستی کردن در انتشار یافته‌های سازمان ملل درباره تحقیقات جرایم جنگی است که اسرائیل در طول جنگ غزه مرتکب شده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این گزارش را به عنوان اتلاف وقت رد کرده است.

در سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی به مدت دو ماه به غزه حمله کرد و حدود دو هزار و 100 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند، به شهادت رسیدند.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد حدود یک ماه پیش چکیده‌ای از نتایج تحقیقات مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به غزه را منتشر کرده که نشان می‌دهد این رژیم به 7 ساختمان سازمان ملل در جریان جنگ خسارت وارد کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» در اینباره گفت: هرکه بخواهد اتهامات بی‌اساسی را به دولت اسرائیل ادامه دهد، بگذارید وقت خود را تلف کند و گزارش کمیسیون سازمان ملل را بخواند. ما از جانب خود به حفاظت از سربازان خود ادامه می‌دهیم. آنها نیز به محافظت از ما ادامه می‌دهند.

کمیته تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جرایم جنگی که در حین جنگ غزه صورت گرفت در صدد است یافته‌های خود را در ماه جاری میلادی منتشر کند. پیش از این قرار بود این گزارش در ماه مارس سال جاری میلادی منتشر شود اما برای یافتن و بررسی شواهد بیشتر، انتشار آن به تعویق افتاد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که تمامی اقدامات ممکن برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان را به کار گرفته است اما منتقدان این رژیم تأکید دارند که اسرائیل بیش از حد از زور استفاده کرده است و معاف از هرگونه مجازات اقداماتی علیه مردم غزه صورت داده است.

اسرائیل حاضر نشده که به صورت رسمی با شورای امنیت سازمان ملل همکاری کند و گفته که این شورا از فلسطینیان طرفداری می‌کند.

گزارش تل‌آویو قرار است توسط وزارت خارجه اسرائیل در ساعت 14:00 به وقت محلی منتشر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس