عبداللهیان گفت: متاسفانه رویه برخی مسئولان طوری شده که فقط از چند کارگردان دفاع مقدس حمایت می کنند و به دیگران توجه لازم را ندارند. من فیلم "578 روز انتظار "را با بودجه شخصی ساختم و برای تولید آن از هیچ نهاد و ارگانی پول نگرفتم

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، احمد عبداللهیان تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «لاله‌‌های واژگون» اظهار داشت: پروانه ساخت این فیلم در سال گذشته از سوی سازمان سینمایی صادر شد اما در سال گذشته امکان تولید این فیلم فراهم نشد و ما ترجیح دادیم که ساخت این فیلم را در سال 94 پیگیری کنیم.

وصیت‌نامه شهید باکری در قاب سینما
وی افزود: این فیلم بازگو کننده وصیت‌نامه سردار شهید باکری مبنی بر سه دسته شدن افراد پس از جنگ است. محمدرضا ایرانمنش پس از 15 سال دوری از سینما با این فیلم سینمایی قرارداد بسته و به عنوان کاراکتر اصلی «لاله‌‌های واژگون» ایفای نقش کرده است.علاوه بر ایرانمنش لیلا اوتادی، نفیسه روشن، مینا نوروزی و رحمان مقدم در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

وی تصریح کرد: 50درصد از فیلمبرداری «لاله‌های واژگون» در سطح شهر تهران و مابقی آن در خوزستان طی مدت 45 جلسه مقابل دوربین رفت. تلاش من و گروه سازنده این فیلم سینمایی بر این است که فیلم را برای نمایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.

وی ضمن گلایه شدید از برخی مسئولان فرهنگی کشور ادامه داد: متاسفانه رویه برخی مسئولان طوری شده که فقط از چند کارگردان دفاع مقدس حمایت می کنند و به دیگران توجه لازم را ندارند. من فیلم 578 روز انتظار را با بودجه شخصی ساختم و برای تولید آن از هیچ نهاد و ارگانی پول نگرفتم اما توقع داشتم که در بحث تبلیغات از طرف نهادهای دولتی مورد حمایت قرار بگیرم که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و فیلم من در بدترین شرایط و فقط با در اختیار داشتن دو سالن اکران شد.

عبداللهیان افزود : امیدوارم اتفاقی که برای فیلم قبلی من افتاد برای لاله های واژگون نیافتد و این فیلم بتواند در شرایطی بهتر و مطلوب تر اکران شود. من هیچ بودجه ای بابت تولید فیلم از مسئولان نمی خواهم اما از آنها می خواهم که ما را برای تبلیغات فیلم و شناساندن محصول فرهنگی امان به مردم یاری دهند.

عوامل فیلم سینمایی «لاله‌های واژگون» عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: احمد عبداللهیان، نویسنده فیلمنامه: فتانه توفیقی، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل عطاردی، فیلمبردار: علی رنجبر، مدیر صدابرداری: علی صادقی، صداگذار: احمد کلانتری، تدوین: حسین زندباف، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: مریم کرمی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی و ایمان کرمیان، مدیر تولید: مجتبی عرب

فیلم‌های کوتاه ۱۶میلیمتری بت شکن، روز حساب، غدیر، پیشانی بند، انگشتر، دیدار با جانثاران خمینی و فیلم‌های کوتاه ویدئویی ضرب، سقاخانه همچنین فیلم مستند بلند ۹۰دقیقه‌ای شیخ کلینی و فیلم‌هایی ویدئویی دختر گلفروش و دختران جنگ از آثار احمد عبداللهیان به شمار می‌آیند.

"578 روز انتظار" اولین کار احمد عبداللهیان در حوزه سینما است که در سال گذشته اکران شد. 578 روز انتظار روایت دو فرزند شهید است که یکی از آنها اصولگرا است و دیگری غیراصولگرا. دختری که غیراصولگرا است و به لحاظ مالی وضع بسیار خوبی دارد برای پی بردن به راز و رمز شهادت پدرش راهی خرمشهر می شود و درباره پدرش تحقیق می کند. پدر او درعملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت داشته و در این عملیات به شهادت رسیده است. لازم به ذکر است که این فیلم با سرمایه بخش خصوصی ساخته شد و هیچ ارگانی به این فیلم کمک نکرد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس