کد خبر 428593
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: امید نوروزی بخاطر عصبانیت از نحوه داوری و اینکه احساس کرد حقش خورده شده دست به جنجال در رقابت های انتخابی تیم ملی زد.

به گزارش مشرق، احد پازاج درباره ارزیابی خود از رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی که با حسایت بالا و بعضا حواشی زیادی نیز همراه بود، اظهار کرد: مسابقات خوبی بود و خوشحال هستم که فرنگی‌کاران با قدرت در این مسابقات به میدان رفتند و قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشتند. اینکه کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی چنین تلاش می‌کنند جای خوشحالی دارد و انشاالله باعث خواهد شد باظهور چهره های جدید دیگر نگران آینده کشتی فرنگی ایران نباشیم. البته برخی نفرات نیز با آمادگی کمی عازم این مسابقات شدند ولی در مجموع سطح رقابتها بسیار خوب بود.

وی افزود: این که برخی کشتی گیران در میدان مبارزه دست به رفتارهای غیر عادی زدند نشان از فشار بالای مسابقات و حساسیت زیاد فرنگی کاران برای ورود به تیم ملی بود. مطمئنا در شرایط عادی بسیاری از این رفتارها از ورزشکاران سر نمی زند و از بروز این رفتارها بسیار ناراحت هم می شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی می افتد که قهرمانی مانند امید نوروزی دست به چنین رفتارهایی در میدان مبارزه و خارج از آن می زند، گفت: نوروزی از قهرمانان خوب کشتی فرنگی است که به نظر من تحت فشار قرار گرفت و چنین مسائلی را به وجود آورد. او نسبت به عملکرد داور مسابقه اعتراض داشت و احساس کرد حقش نادیده گرفته شده، به همین جهت در زمانی که بسیار عصبانی شده بود دست به رفتارهایی زد که غیرقابل باور بود. در هنگام عصبانیت هورمون‌هایی در بدن انسان‌ ترشح می شود که در بروز چنین پرخاشگری‌هایی بسیار تاثیر گذار است.

پازاج تصریح کرد: باید علل این اتفاقات به طور دقیق بررسی شود هر چند معتقدم نوروزی به عنوان یک قهرمان بزرگ باید خودش را کنترل می‌کرد تا چنین اتفاقاتی نیفتد. البته داوران نیز نتوانستند کشتی را خوب اداره کنند و در نهایت این اتفاق رخ داد.

وی در ارتباط با چرایی عدم حضور سوریان در این مسابقات نیز گفت: سوریان از قهرمانان بزرگ کشتی فرنگی است و وی نیز فرصتی داشت تا در این مسابقات حضور پیدا کند اما نمی‌دانم چرا کشتی نگرفت. او اعلام کرده بود قطعا در رقابت های انتخابی کشتی می گیرد و وزن کشی هم کرد و حتی برای حضور بر روی تشک خودش را گرم هم کرد، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که به یکباره منصرف شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره برخی صحبت ها مبنی بر این که سوریان با پنج کیلو اضافه وزن قرار بود در این رقابت ها به روی تشک برود و کادرفنی تیم ملی می خواست او به هر شکل ممکن به روی تشک برود گفت: این حرف ها فقط شایعاتی است که به هیچ وجه نباید به آن ها توجه شود. اصلا اینگونه نیست و داوران در مراسم وزن‌کشی حضور داشتند و وزن کشی بر اساس قانون این مسابقات که بدون ارفاق وزن بود انجام شد.

پازاج در پاسخ به این سوال که آیا نفرات برتر به طور حتم در مسابقات جهانی به روی تشک می روند یا خیر، تصریح کرد: هیچ‌کس به طور قطع انتخاب شده نیست و پس از جمع بندی نهایی و با توجه به همه جوانب 15 روز مانده به مسابقات اسامی اعلام می‌شود. در این مدت نفرات برتر نیز به احتمال زیاد راهی تورنمنت‌های مختلف می شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس