کد خبر 428475
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: برخی از آبمیوه‌های موجود در بازار به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند که اقداماتی در راستای جلوگیری از عرضه آنها صورت گرفته و پس از طبقه بندی آبمیوه ها بر اساس کیفیت که در حال اجراست این موضوع به راحتی قابل پیگیری خواهد بود.

 به گزارش مشرق، ولی‌الله داوود‌آبادی دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره، از کاهش سه درصدی شکر در آبمیوه خبر داد و گفت: تا دو سال آینده می‌توان میزان شکر آبمیوه را تا 10 درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت درخواست کاهش 10 درصدی شکر را دارد، اظهار کرد: براساس مذاکرات با وزارت بهداشت قرار بر این شد که میزان شکر آبمیوه به صورت گام به گام کاهش یابد.

داوودآبادی ادامه داد: هیچ جایگزینی برای شکر وجود ندارد و تنها می‌توان با افزایش میزان کنسانتره، کمبود شکر را در آبمیوه جبران کرد که این موضوع نیز موجب افزایش کیفیت آبمیوه می‌شود.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان اینکه این مساله موجب افزایش قیمت آبمیوه نیز می‌شود، گفت: کیفیت نقش کلیدی در آبمیوه و کنسانتره دارد که باید در مرحله اول اولویت بندی قرار گیرد.

داوودآبادی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای افزایش کیفیت آبمیوه و کنسانتره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: افزایش کیفیت آبمیوه و کاهش شکر آن موجب افزایش قیمت این محصول می‌شود که البته باتوجه به خواص این محصول این افزایش قیمت منطقی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس