کد خبر 42823
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۹

برخي از کاربران حرفه اي اينترنت زندگي بدون گوگل را پوچ و بي معني مي بينند حال که همه از اين قول دنياي اينترنت استفاده مي کنيم بهتر است بيشتر با آن آشنا شويم.<BR> <BR>

 

به گزارش مشرق به نقل از تبيان، از زماني که ميليون‌ها شرکت با دولت‌ها هم دست شدند، شرکت گوگل در صدر اين دسته از شرکت‌ها قرار گرفت. اين شرکت توسط "سازمان سيا" پايه‌ريزي شد و در واقع بازوي شرکتي سازمان اطلاعات است.

ده واقعيتي که در ادامه مي‌آيد نشان مي‌دهد که تا چه اندازه گوگل تأثيرگذار بوده و چگونه اين شرکت شعار خود، يعني "بد نبودن" را رها کرده است.

1 ) گوگل پيوند نزديک و ديرپايي با شبکه‌هاي جاسوسي دولتي دارد.

شرکت گوگل رابطه کاري نزديکي با آژانس امنيت ملي، واحد جاسوسي دولت که پس از 11 سپتامبر مسئول نظارت بدون مجوزِ تلفن‌ها و ايميل‌هاي آمريکايي‌ها است، برقرار کرده است. گوگل فراهم کننده‌ي نرم‌افزار، سخت افزار و پشتيبان تکنولوژيکي آژانس‌هاي اطلاعاتيِ آمريکا در ايجاد پايگاه‌هاي اطلاعاتي عظيم براي شبکه‌هاي جاسوسي جهاني و اشتراک اطلاعات است.

همکاري گوگل با شبکه‌هاي جاسوسي امر جديدي نيست، همانطور که در اواخر سال 2006 مشاهده شد، يکي از عوامل سابق سيا، ديويد استيل مدعي شد که منابعي به او گفته‌اند که کمک‌هاي مالي سيا به موفقيت شرکت گوگل کمک کرده است.

افشاگري‌هاي اخير نشان داده که دولت فدرال چندين قرارداد با شبکه‌هاي اجتماعي همچون يوتيوب که متعلق به گوگل است، دارد. اين قراردادها شامل عبور از قوانين در مورد نظارت بر کاربران و اجازه دادن به شرکت‌ها جهت دنبال کردن کاربران مراجعه کننده به وبسايت‌هاي دولتي به منظور اهداف تبليغاتي بوده است.

2) طي انقلاب اخير در مصر، گوگل اين فرصت را يافت که خود را در خبرهاي کليدي در مورد تظاهرات عمومي داخل کند، اريک اشميت به صورت طنزآميزي خاطر نشان کرد که شرکت گوگل، «بسيار، بسيار مفتخر» است که فعال اينترنتي وائل غنيم، جواني که مدير شرکت گوگل در مصر بود، نقش مهمي در راه‌اندازي و سازماندهي اعتراضات از طريق فيس‌بوک و توييتر داشت.

3) " (اريک اشميت" مدير گوگل، مهمان ويژه‌ي هميشگي کنفرانس پرنفوذ بيلدربرگ، بارها در موقعيت‌هاي گوناگون نشان داده است که اهميتي براي حريم خصوصي و اصلاحيه چهارم قائل نيست.

"Google Ventures"، بازوي سرمايه‌گذاري گوگل، مبلغي بالغ بر 10 ميليون دلار سرمايه که در شرکت In-Q-Tel) که در سرمايه‌گذاري با سازمان سيا و ديگر شبکه‌هاي جاسوسي رابطه دارد) را به شرکتي به نام Recorded Future تزريق کرده است
تنها در دو سال گذشته، وي چنين اظهاراتي داشته است:

"اگر مي‌خواهيد کاري کنيد که نمي‌خواهيد کسي بداند، بهتر است از ابتدا آن کار را انجام ندهيد."

"کساني که دوست ندارند سيستم رصد خياباني گوگل از خانه و محل کارشان عکس بگيرد، مي‌توانند جاي ديگري بروند"

"ما مي‌دانيم که شما کجا هستيد. ما مي‌دانيم که شما کجا بوديد. ما کم و بيش مي‌دانيم که شما چه فکر مي‌کنيد."

"هر جواني، زماني که به سن ميان‌سالي برسد، خودبه‌خود نيازمند تغيير نامش خواهد بود تا حماقت‌ها و لودگي‌هايي را که در وبسايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي ذخيره شده‌اند، انکار کند."

"اگر ما به اندازه کافي پيام‌ها و مکاني که هستيد را مورد کنکاش قرار دهيم، مي‌توانيم پيش‌بيني کنيم که شما مي‌خواهيد به کجا برويد."

"اشميت" که به طور هشدارآميزي در شوراي مشاوران علم و تکنولوژي کاخ سفيد عضو است، فردي به شدت دورو است، تنها اگر اطلاعات شخصي شما براي عموم افشا شود، چيز خوبي است؛ در حالي که وقتي جزيياتي در رابطه با او در سايت خبري-تکنولوژيکي CNET منتشر شد، گوگل اين سايت را در ليست سياه قرار داد.

4 (افتضاح اخير در خصوص رصد خياباني از طريق ابزار رومينگ و دسترسي به اطلاعات کاربران اينترنت و پيگيري فعاليت‌هاي آنلاين آنها پرسش‌هاي بسياري را ايجاد کرده است.

برنامه‌هاي گوگل ارث و رصد خيابان، توسط دولت به منظور جاسوسي کردن از آمريکايي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، گوگل پذيرفته است که سيستم مسيريابي کامپيوتري‌اش، اطلاعاتي بسيار بيشتر از داده‌هاي جزيي افراد را در اختيار مي‌گيرد.

5) گوگل گزارش داده که به اتفاق سازمان سيا در پروژه نظارت اينترنتي سرمايه‌گذاري کرده است؛ به اين وسيله اکانتهاي توييتر، وبلاگها و وبسايتهاي مربوط هر نوع اطلاعاتي زير نظر قرار مي‌گيرند و از اين طريق مي‌توان "آينده را پيش‌بيني کرد."

"Google Ventures"، بازوي سرمايه‌گذاري گوگل، مبلغي بالغ بر 10 ميليون دلار سرمايه که در شرکت In-Q-Tel) که در سرمايه‌گذاري با سازمان سيا و ديگر شبکه‌هاي جاسوسي رابطه دارد) را به شرکتي به نام Recorded Future تزريق کرده است.

بزرگترين شعار شرکت گوگل "ابزار نهايي براي جاسوسي از منابع باز" مي باشد.
6( گوگل به طور فعالانه‌اي به دولت کمونيست چين در سرکوب مخالفت‌ها کمک مي‌کند، در حالي که به سادگي، آزادي بياني را که دوست ندارد در آمريکا در ليست سياه قرار مي‌دهد.

طي سال‌ها نمونه‌هاي بسياري از سانسور و تلاش خلاف آزادي بيان را مستند کرده‌ايم؛ نمونه‌هايي شامل: حذف تقلب اوباما از سايت يوتيوب، تلاش ناموفق براي حذف کامل کانل يوتيوب الکس جونز و امتناع گوگل از کاربرد نرم‌افزار کارت خريدش براي خدمات رساني به فيلم‌هاي مستندي که آن شرکت برچسب «مطلب نفرت‌انگيز» به آنها زده است.

7( گوگل الگوريتم خود را به "انتقال پيام‌هاي وبسايت‌هاي رسانه‌هاي آلترناتيو به اسپَم" تغيير داده است تا جريان اطلاعات در اينترنت را کنترل کند.

گوگل اعلام کرده که اميدوار است ببيند سايت‌هاي خبري از تکنولوژي‌ها براي پيش‌بيني آنچه که کاربران مي‌خواهند بخوانند، از طريق آنچه که تاکنون خوانده‌اند، استفاده کنند.

در راستاي تکنولوژي "دستورِ کارِ سزار کاس سان‌اشتين" در کاخ سفيد، گوگل نيز اميدوار مي باشد که تکنولوژيي را به کار گيرد که خوانندگان را به سوي خبرهايي در نقطه مقابلِ نگرش متني که اکنون مي‌خوانند سوق دهد:

"گوگل و سايت متعلقه‌اش يوتيوب از پيشروان امر تبديل اينترنت به محلي امن و مطيع، همچون الگوي تلويزيون کابلي هستند."

اگر وبسايت‌هاي خبري مستقل و خوانندگانش براي رسوا کردن تلاش‌هاي گوگل در قتل آزادي بيان در اينترنت با هم يک‌دل نشوند، فضاي وب به عنوان آخرين پايگاه اصلاحيه اول قانون آزادي بيان براي هميشه از دست خواهد رفت.

8) گوگل يکي از شرکت‌هاي پيشرو در تبعيت از دولت در استفاده از امنيت سايبري به عنوان دستاويزي براي محدود کردن آزادي اينترنت است.

مدير شرکت گوگل، اِريک اشميت گفته است که مقررات دولتي براي فراهم کنندگان سرويس‌هاي اينترنت (ISP)ها، ضروري است. در واقع او فکر مي‌کند خط مشي کلي بازار اينترنت متکي به اين قوانين است.

بزرگترين شعار شرکت گوگل "ابزار نهايي براي جاسوسي از منابع باز" مي باشد
9 (گوگل ايميل‌هاي شما را مي‌خواند و با وسايل ارتباطي محرمانه خود شما را مورد حمله تبليغاتي قرار مي‌دهد.

10) اخيرا يوتيوب ابزاري را در اختيار کاربران قرار داده است که مي‌توانند محتواهايي را که به حمايت از تروريسم مي‌پردازند را علامت‌گذاري کنند گوگل مدعي است که اين شيوه را پس از دريافت شکايت هايي در اين باره اتخاذ کرده است.

واضح است که اين موارد در کجا اتفاق مي‌افتد. کاربران اکنون مي‌توانند هر محتواي سياسي را که نمي‌پسندند، تروريستي قلمداد کرده و علامت‌دار کنند. يوتيوب ويديوها را حذف مي‌کند و مي‌گويد که به درخواست کاربران اين کار را کرده است.

با توجه به آنچه ذکر شد، واضح است که شرکت ها و شبکه هاي اجتماعي با تمام مزاياي ارتباطي و نقش مهمي که در تحقق طرح دهکده ي جهاني داشته و نفوذ وسيعشان بر مخاطبين و کاربران ، نتوانسته اند به شعائر خود جامه عمل پوشانند و دقيقا مسيري خلاف آنچه انتظار مي رود را طي مي کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس